Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران:

آغاز برداشت پیاز از اراضی شهرستان دهلران

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از برداشت پیاز از اراضی این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت پیاز از اراضی شهرستان دهلران

علی غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در ایلام  گفت: در شهرستان دهلران طی سال زراعی جاری بالغ بر ۱۲۴ هکتار از اراضی موسیان و دشت عباس به زیر کشت پیاز رفته که در حال حاضر برداشت این محصول آغاز شده است.

 وی با اعلام این خبر اظهار کرد:  علاوه بر میزان کشت یاد شده فوق الذکر برای اولین بار میزان ۳۰ هکتار نیز بعنوان خزانه برای کشاورزان استان همدان کشت گردیده که پس از رسیدن به مرحله مناسب جابجایی، کار انتقال نشاء ها برای کشاورزان استان همدان صورت پذیرفته است. حال با توجه به ظرفیت و فرصت‌های بالقوه شهرستان مانند زمین، آب، امکانات و تجهیزات لازم و توجیه اقتصادی در هزینه کرد کشاورزان و بازگشت سرمایه بایستی برنامه‌ریزی لازم و مطلوب در این خصوص انجام گیرد.

غلامی  با بیان اینکه میانگین برداشت از هر هکتار حدود ۳۵ تن پیاز است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در مجموع   ۴۳۴۰ تن پیاز در شهرستان دهلران برداشت شود که علاوه بر تامین نیاز شهرستان مازاد آن قابلیت ارسال به سایر شهرستان های استان،استانهای مجاور و یا فرآوری در کارخانجات به روش‌های مختلف را نیز داراست.

غلامی عنوان کرد: با توجه به اهمیت تولید پیاز در صنعت غذایی، اقتصاد خانوار، رونق کسب‌وکار و استفاده از فرآورده‌های آن در کارخانجات و ایجاد اشتغال در مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول و استفاده‌های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در پایان افزود: رقم پیاز کشت شده در منطقه تاکی بوده که هم از لحاظ عملکرد و هم از لحاظ بازار پسندی رقم مناسبی می باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید