Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

اجرای طرح تولید قراردادی گوشت در ایلام

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از اجرای عملیات برنامه تولید قراردادی گوشت قرمز در منطقه شمال غرب و غرب کشور خبر داد.

اجرای طرح تولید قراردادی گوشت در ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام،  درخشنده رحیمی گفت: هدف از اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز این است که دامداران در قبال دریافت نهاده‌های دامی بعد از چند ماه پرورش دام خود را به کشتارگاه و بعد از کشتار به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل که به صورت منجمد یا گرم در بازار توزیع شود.

وی افزود: در این طرح کشور به ۴ قسمت تقسیم و هر قسمت شامل ۸ استان است که استان ایلام در قطب شمال غرب و غرب کشور با مرکزیت استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ظرفیت قرارداد این طرح ۲۰ هزار راس دام سبک و ۱۳۸ راس دام سنگین برای استان ایلام است که پس از تدوین دستورالعمل و ابلاغ قرارداد از طریق پشتیبانی امور دام با اتحادیه عشایری و نیز اتحادیه دامداران استان به منظور بهره مندی دامداران از نهاده‌های تغذیه‌ای به صورت ضمانت نامه‌ای عقد قرارداد به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: گوشت دام به شرکت پشتیبانی دام تحویل داده خواهد شد و به قیمت روز از دامداران خریداری و مبالغ آن پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید