Iranian Agriculture News Agency

آمادگی جهاد کشاورزی جهت اشتغال نیازمندان کمیته امداد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: استان ایلام در عرصه های کشاورزی ظرفیت های بسیاری خوبی در حوزه اشتغال و کارآفرینی وجود دارد و چنانچه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود بخش عمده ای از مشکلات بیکاری در استان برطرف می شود.

آمادگی جهاد کشاورزی جهت اشتغال نیازمندان کمیته امداد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، آذرنوش عموزاده افزود: خوشبختانه در استان ایلام تولید محصولات کشاورزی، دامداری و فرآورده های گوشتی چند برابر نیاز استان است که بعنوان مثال امسال ۷۰ هزار تن گندم بیش از نیاز استان ایلام تولید شده است.

وی با عنوان اینکه جهاد کشاورزی از افرادی که طرحهای کشاورزی، گیاهان دارویی، باغداری و تولیدات گلخانه ای دارند حمایت خواهد کرد افزود: ما آمادگی داریم در زمینه واگذاری زمین به آندسته از مددجویانی که خواهان اجرای طرح در این زمینه هستند با همکاری منابع طبیعی براساس ضوابط همکاری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در ادامه آمادگی جهاد کشاورزی را در زمینه توسعه کارآفرینی در بین مددجویان کمیته امداد با ارائه آموزش های کاربردی در زمینه های کشاورزی و اشتغال مددجویان از طریق کاریابی در واحدهای تولیدی مرتبط با جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در ادامه جلسه مدیر کل کمیته امداد استان ایلام گفت: از آنجایی که توانمندسازی و اشتغال قشر مددجو یکی از برنامه های مهم کمیته امداد است این مهم نیازمند مشارکت دستگاههای گوناگون است.

رضا طاهری بیان کرد: با توجه به اینکه کشاورزی و باغداری از مهم ترین مشاغل مورد توجه قشر مددجوی این استان است در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر جهاد کشاورزی هستیم.

وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی خصوصا خشکسالی خسارت بار ، به منظور پایدارسازی طرح های دامداری اجرا شده مددجویان تامین علوفه یکی از ضروریات بوده که در این زمینه همکاری جهاد کشاورزی می تواند بسیار موثر باشد.

مدیر کل کمیته امداد ایلام تصریح کرد: با توجه به اینکه جهاد کشاورزی دارای امکانات قابل در زمینه های آموزشی خصوصا عرصه های کشاورزی است در زمینه ارائه اینگونه آموزش ها به مددجویان خواستار همکاری جهاد کشاورزی هستیم. ضمن اینکه از آنجایی که در حوزه کشاورزی کار آفرینان برجسته و حرفه ای وجود دارد امداد آمادگی دارد از این افراد بعنوان راهبران شغلی و توسعه مشاغل خرد و خانگی بهره گیری کند.

طاهری در ادامه به موضوع جمع آوری زکات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جهادکشاورزی یکی از دستگاههای اصلی عضو شورای زکات است و از آنجایی که عمده پرداخت کنندگان زکات استان قشر کشاورز هستند انتظار داریم در فرآیند خرید تضمینی محصولات و دریافت زکات کشاورزان همکاری بیشتری صورت گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید