Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر ایلام:

خرید یک هزار راس دام مازاد عشایر استان ایلام

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: یک هزار راس دام در استان تاکنون در قالب خرید دام مازاد عشایر بصورت لاشه ای خریداری شده است.

خرید یک هزار راس دام مازاد عشایر استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، فرشاد یاسمی اظهار داشت: با پیگیری های استاندار و نمایندگان با وزیر جهاد کشاورزی خرید دام مازاد عشایر بصورت لاشه ای و کیلویی ۸۵۰ هزار ریال موافقت شده است.

وی افزود: خرید دام بصورت لاشه ای در شهرستان های ایلام، چوار و چرداول شروع شده و به ترتیب همه شهرستان ها در دستور کار است.

مدیرکل امور عشایر ایلام از خرید یک هزار راس دام مازاد لاشه ای در استان خبر داد و تاکید کرد: این مقدار تحویل پشتیبانی امور دام شده که به مرکز ارسال می شود.

یاسمی از پیش بینی ۲۰ درصد خرید دام میش حذفی استان در این مرحله خبر داد و یادآور شد: محدودیتی برای خرید در این مرحله وجود ندارد.

وی در خصوص خرید دام پروار عشایر بصورت زنده نیز اضافه کرد: به قیمت متعادل روز برای خریداری برنامه ریزی شده و در دستور کار امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی است و شورای سیاست گذاری جهاد کشاورزی باید این مجوز را صادر کند که ۹۰ درصد کار انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر ایلام جمعیت عشایر استان را ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار اعلام کرد و گفت: این عشایر دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام هستند.

یاسمی با اشاره به توزیع ۲ هزار تن کنسانتره برای دام عشایر استان در سال جاری اظهار داشت: ۷۵۰ تن جو نیز خریداری و در حال توزیع بین دام عشایر است.

وی در خصوص پلاک کوبی دام عشایر گفت: یکی از نکات ضروری در بحث صادرات و خرید دام پلاک کوبی است که عشایر باید اقدام کنند چون بر اساس دام های پلاک کوبی شده خرید و تامین نهاده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پلاک کوبی یک میلیون راس از دام عشایر استان تاکید کرد: تاکنون ۷۰ درصد دام های عشایر استان پلاک کوبی شده است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید