Iranian Agriculture News Agency

جلسه ستاد هماهنگی کمیته برداشت غلات و دانه های روغنی در شهرستان دهلران برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از برگزاری جلسه ستاد هماهنگی کمیته برداشت غلات و دانه های روغنی در این شهرستان خبر داد.

جلسه ستاد هماهنگی کمیته برداشت غلات و دانه های روغنی در شهرستان دهلران برگزار شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، علی غلامی گفت: در سال زراعی جاری میزان ۵۹۸۴۱ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گندم و میزان ۶۲۰۰ هکتار به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است، که پیش بینی می‌شود با توجه به عدم بارندگی مناسب و خشکسالی پیش آمده از سطح مزارع شهرستان بطور تقریبی۱۲۰ هزار تن گندم و ۱۰ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت گردد.

وی همچنین افزود: برای هرچه بهتر اجرا شدن مقوله برداشت محصولات یاد شده از مزرعه تا مراکز خرید بیش از ۱۵ اکیپ اجرایی و نظارتی ساماندهی شده است.

غلامی ادامه داد: کار برداشت توسط قریب ۳۰۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی انجام خواهد گرفت که هماهنگی و پیش بینی لازم در خصوص تامین سوخت آنان به میزان حداکثر ۱۰ هزار لیتر در ماه برای هر دستگاه کمباین با توجه به میزان فعالیت آن در نظر گرفته شده است، در ضمن دستگاه های کمباین وارد شده به منطقه پس از بررسی تمامی موارد فنی توسط کارشناسان مکانیزاسیون مدیریت و اخذ مجوز تاییدیه فنی قادر به فعالیت در امر برداشت منطقه خواهند بود .

غلامی در پایان بیان کرد: کار خرید محصولات یاد شده توسط ۱۲ مرکز خرید انجام خواهد گرفت که طی روز های اخیر کار تمییز کاری، ضدعفونی جایگاه و همچنین کالیبراسیون باسکول های توزین این مراکز با نظارت کارشناسان مربوطه این مدیریت انجام پذیرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید