Iranian Agriculture News Agency

آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی استان ایلام برگزارشد

مدیر امور اراضی استان ایلام گفت: آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی استان ایلام برگزارشد

آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی استان ایلام برگزارشد

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، با حضور دادستان محترم عمومی وانقلاب مرکز استان ،سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، فرمانده محترم یگان حفاظت سازمان اموراراضی کشور ، ریاست پلیس پیشگیری استان، ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی،مشاور انتظامی فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان امور اراضی کشور، مدیرکل محترم منابع طبیعی وآبخیزداری استان،فرماندهان یگان انتظامی و حفاظت ادارات استان و جمعی از مدیران ستادی ؛ جناب سرهنگ سعید عالی پور به عنوان فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی ایلام معرفی شد.

در این جلسه ابتدا مهندس حسینی مدیر امور اراضی استان ضمن تبریک ۷ بهمن ماه سالروز تشکیل سازمان امور اراضی و فرارسیدن چهل وسومین بهارانقلاب و دهه مبارک فجر با اشاره به اهمیت و نقش یگان حفاظت در راستای مقابله با برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز ، به تشریح موانع و مشکلات حقوقی ، قضایی و اداری در راستای اجرای قانون حفظ کاربری و صدور سند پرداختند.
پس از ایشان دکتر بخشنده داستان عمومی وانقلاب مرکز استان براجرای صحیح قوانین حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و وظایف حاکمیتی حوزه قضایی و یگانهای حفاظت توسط مسئولین ذیربط تاکید داشته و خواستار تعامل و همکاری فرماندهان انتظامی ویگانهای دستگاههای اداری در راستای صیانت از اراضی کشاورزی شدند.

سپس حاج آقا روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: با توجه به صراحت تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی کشاورزی ، ماموران جهاد کشاورزی در مقام ضابط قضایی خاص می‌توانند با همراهی و حضور نماینده مراجع قضایی نسبت به توقف عملیات و اعاده اراضی کشاورزی تخریب شده به حالت اولیه اقدام نمایند که این امرموجب کاهش ارجاع پرونده‌های قضایی به مراجع قضایی می گردد .

در ادامه مهندس اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، گزارشی از وضعیت موجود در حوزه اراضی کشاورزی استان را ارائه نموده و علت اکثر تصرفات وتغییرکاربریهایی غیرمجاز در اراضی کشاورزی را ناآگاهی متخلفین از قوانین موجود برشمرد و برلزوم آموزش همگانی وعمومی تبعات تغییرکاربریهای اراضی کشاورزی در رسانه های عمومی استان تاکید کردند. .
در این جلسه حاج آقا زنگنه رئیس اداره عقیدتی وآموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان به نقش زمین و خاک در زندگی مردم اشاره نموده و به بیان روایات واحادیثی در این خصوص پرداختند.

سپس جناب سرهنگ حسن آبادی فرمانده محترم یگان حفاظت از اراضی سازمان امور اراضی کشور به نقش فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۳ در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و تکالیف سازمان های ذیربط در تشکیل یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی اشاره نموده و به تشریح تعاملات واقدامات صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی و قضایی جهت تامین امکانات و تجهیزات ، آموزش و صدورکارت ضابطیت پرداختند.

همچنین مطالبی در خصوص نحوه دریافت اخبار واصله مردمی و همکاری ومشارکت عموم مردم در صیانت از اراضی کشاورزی و چگونگی رسیدگی توسط یگان حفاظت امور اراضی در سراسر کشور را تشریح نمودند.

در پایان این آیین از زحمات جناب سرهنگ موسی بیگی سرپرست سابق فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی استان ایلام قدردانی و حکم انتصاب جناب سرهنگ عالی پور توسط فرمانده یگان به ایشان ابلاغ و تحویل گردید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید