Iranian Agriculture News Agency

استاندار ایلام:

بنیاد مستضعفان خسارت دام‌های عشایر منطقه "مورموری" را جبران می‌کند

استاندار ایلام با اشاره به خسارت‌های مربوط به سیل اخیر در منطقه مورموری گفت: پرداخت خسارت وارده به احشام و دام های عشایر منطقه سیل زده مور موری توسط بنیاد مستضعفان انجام می‌شود.

بنیاد مستضعفان خسارت دام‌های عشایر منطقه "مورموری" را جبران می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  حسن بهرام نیا در دیدار با عباس پاپی زاده سرپرست سازمان امور عشایر کشور اظهار کرد: فرمایشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همیشه باید نصب العین همه ما باشد و به عنوان یک کلید واژه مهم در ادامه مسیر راهگشا باشد.

استاندار ایلام با اشاره به کلام گهربار حضرت امام که فرمودند عشایر ذخایر انقلاب‌ هستند، گفت: حقیقتاً در طول بیش از چهار دهه عشایر به زیبایی هرچه تمام تر دین خود را به انقلاب، نظام و کشور ادا کرده‌اند و در این راستا عشایر ایلامی همواره مرزداران قابل اعتمادی برای ایران اسلامی بوده‌اند.

وی در ادامه به نقش مهم عشایر در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز بخش قابل توجهی از گوشت قرمز، لبنیات و دیگر محصولات دامی به وسیله عشایر زحمت کش تولید می‌شود و می‌بایست این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به وقوع سیل مورموری و خسارت‌های وارده به مردم این منطقه گفت: بر اساس برآورده‌ها چهار و نیم میلیارد تومان مردم خسارت دیده بودند که بلافاصله در سفر اخیر مهندس فتاح دستور دادند همین مبلغ به حساب کمیته امداد ریخته شد و اکنون در حال توزیع آن هستیم.

وی افزود: در این سیل خسارت وارده به احشام و دام های عشایر منطقه نیز بلافاصله توسط بنیاد مستضعفان احصاء و در دستور کار قرار گرفت.

وی با تشکر از حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور از کمک ها و مساعدت‌های این سازمان به عشایر استان تقدیر کرد و گفت: با توجه به محرومیت ایلام و پراکندگی عشایر در اقصی نقاط استان می طلبد سازمان امور عشایری کشور نگاه ویژه تری به عشایر این دیار داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید