Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

280 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان البرز تخریب شد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تخریب ۲۸۰ مورد از تغییر کاربری‌های غیر قانونی از ابتدای آذر ماه سال جاری خبر داد.

280 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان البرز تخریب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، سرهنگ سید مجتبی موسوی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات حفاظت از اراضی و پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز، با تلاش همکاران در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و با پشتیبانی دستگاه قضایی و همراهی نیروهای انتظامی در مدت زمان یک هفته از ابتدای آذر ماه سال جاری تعداد بیش از ۲۸۰ مورد از تغییر کاربری‌های غیر قانونی صورت پذیرفته قلع و قمع شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه اقدامات انجام شده در اجرای ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری و در نقاط شناسایی شده اعم از حریم شهرها و محدوده روستاها، به ویژه در شهرستان های نظر آباد، کرج و ساوجبلاغ صورت پذیرفته است؛ افزود: طی این عملیات، بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی با ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیارد تومان از لوث این تغییرات آزادسازی شده است.

وی ضمن تقدیر از حضور و همراهی موثر کلیه دستگاه­های خدمات رسان که در انجام تکالیف قانونی مأمورین و ضابطین جهاد کشاورزی را یاری می دهند؛ اظهار کرد: راه اندازی سامانه پایش ماهواره‌ای اراضی در سال جاری و بکارگیری هوش مصنوعی در خصوص شناسایی تغییرات به وجود آمده در اراضی، کمک شایانی به حفاظت از این منابع ملی نموده است.

موسوی با اشاره به‌ آمار اخبار به دست آمده و شناسایی با استفاده از ظرفیت پایش ماهواره‌ای در استان تصریح کرد: آمار این اخبار در طول مدت ۸ ماهه نسبت به مدت مشابه در سال قبل، رشد ۷۰ درصدی داشته است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن تذکر به مجرمین تغییر کاربری در اراضی استان یادآور شد: کلیه تخلفات در این راستا کسب‌ تکلیف قضایی شده و تحت پیگرد قرار می گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید