Iranian Agriculture News Agency

ضرب الاجل دو هفته ای برای ایجاد تعادل در بازار مرغ و تخم مرغ

در جلسه کارگروه فرعی ستاد تنظیم بازار استان البرز بر تعامل و همکاری همه دستگاه های متولی تنظیم بازار با حمایت، پشتیبانی، تأمین و عرضه کافی و به موقع، نظارت و کنترل قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تأکید شد.

ضرب الاجل دو هفته ای برای ایجاد تعادل در بازار مرغ و تخم مرغ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، جلسه کارگروه فرعی ستاد تنظیم بازار استان، در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد. در این جلسه که مدیران دستگاه های عضو کارگروه شامل استانداری؛ سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل شرکت غله و خدمات بازرگانی، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری کرج؛ اتحادیه ها، اصناف و میادین حضور داشتند، درخصوص نحوه انتخاب و معرفی مباشرین، نحوه تأمین و توزیع مرغ گرم و منجمد، تخم مرغ و نحوه توزیع در میادین و خرده فروشی های سطح استان بحث و تبادل نظر شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به تفاوت قیمت ها در بازار در مقایسه با نرخ های مصوب ستاد تنظیم بازار، برگسترش نظارت بر نحوه توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، با قیمت های مصوب ستاد تنظیم بازار تأکید کرد.

وی ضمن تأکید بر تعامل و همکاری همه نهادها و تشکل ها و دستگاه های وظیفه مند در ستاد تنظیم بازار با حمایت و پشتیبانی و تأمین و عرضه کافی و به موقع کالاهای مورد نیاز مردم ابراز امیدواری کرد با رصد دستگاه های نظارتی و کنترل قیمت ها، اقلام مورد نیاز در اختیار مردم قرار گیرد.

   معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز با بیان اینکه کالاهای تنظیم بازاری صرفاً به واحدهایی که دارای کد نقش در سامانه جامع تجارت هستند عرضه می شود، افزود: کلیه واحد های عرضه کننده کالاهای تنظیم بازاری موظفند قیمت مصرف کننده را به نحوی که قابل دید برای عموم باشد نصب نمایند.

وی با تأکید بر لزوم صدور فاکتور توسط تولیدکنندگان گفت: مرغداران موظفند در قبال فروش تخم‌مرغ به خریدار، فاکتور رسمی معتبر صادر کنند و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: میادین موظفند تا زمانی که کالاهای تنظیم بازاری در غرفه ها موجود است از تعطیلی غرفه در طول روز خودداری نمایند. 

 معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان نیز با بیان اینکه در خصوص مرغ و تخم مرغ در حال حاضر قیمت ها مشخص می باشد؛ بر لزوم رعایت قیمت‌ها از سوی همه اعضای شبکه توزیع در سطوح عمده و خرده فروشی ها تأکید کرد و ضمن هشدار به متخلفین تصریح کرد: با متخلفین در همه سطوح به شکل جدی برخورد و مجازات قانونی لحاظ خواهد گردید.

در ادامه با اشاره به وضعیت رو به بهبود بازار اعلام شد با توجه به واردات انجام شده و تولید داخل استان محدودیتی در تأمین و عرضه  مرغ منجمد و تخم مرغ در استان وجود ندارد و ازکیفیت مطلوبی برخوردار است. همچنین با توجه به اینکه امکان تأمین روزانه ۵۰ تن مرغ گرم برای استان فراهم شده است؛ لازم است نظارت کافی صورت گیرد که با قیمت مصوب توزیع و به دست مصرف کننده برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید