Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از سیستم آبیاری کلاسیک در ایستگاه تحقیقاتی مهندس مطهری کرج

سیستم آبیاری تحت فشار کلاسیک در «ایستگاه تحقیقاتی مهندس مطهری» واقع در کمال شهر کرج راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره برداری از سیستم آبیاری کلاسیک در ایستگاه تحقیقاتی مهندس مطهری کرج

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، در این مراسم که  با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان چهارباغ، فرماندار، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، رئیس، معاونین و تعدادی از کارشناسان مؤسسه تحقیقات چغندرقند برگزار شد؛ داریوش طالقانی  معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن خیر مقدم و توضیحاتی در خصوص تاریخچه و شکل گیری مؤسسه تحقیقات چغندرقند به ارائه گزارشی از فعالیت های سالانه مؤسسه در ایستگاه تحقیقاتی مهندس مطهری در رابطه با اجرای آزمایشات به نژادی و به زراعی پرداخت.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آبی و استفاده از تکنولوژی های نوین جهت آبیاری محصولات کشاورزی، همکاری های دو سویه سازمان با مؤسسه دراجرای پروژه سیستم ابیاری کلاسیک در ایستگاه تحقیقاتی مهندس مطهری را گامی بزرگ در مدیریت پایدار منابع آبی در استان دانست.

مسعود کریمی با بیان اینکه به سرانجام رسیدن این پروژه حاصل تلاش و پیگیری های مجموعه مؤسسه و سازمان است؛ ضمن قدردانی از اهتمام ایشان به ادامه همکاری های مشترک در راستای توسعه بخش کشاورزی استان تأکید کرد.

در ادامه، از زحمات آقایان فتحی و سمیعی، رئیس و کارشناس ایستگاه و همچنین مدیر امور فنی و زیربنایی وکارشناسان آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز که در راه اندازی سیستم آبیاری ایستگاه تحقیقاتی مهندس مطهری همکاری داشتند، تقدیر و لوح تهیه شده توسط مسئولین به ایشان اهدا شد.

در خاتمه با همراهی شرکت کنندگان، مراسم افتتاح و بهره برداری از سیستم آبیاری تلفیقی (کلاسیک و تیپ) ایستگاه تحقیقاتی مهندس مطهری در سطح 130 هکتار و با اعتباری بالغ بر60 میلیارد ریال توسط دکتر شمیرانی و حجت الاسلام والمسلمین محمدی برگزار شد. یادآور می شود در این سیستم تمامی قطعات زراعی مجهز به استفاده از قابلیت های هر دو روش آبیاری پر فشار (کلاسیک) و کم فشار (میکرو) بوده و با توجه به نوع زراعت می توانند از بهترین روش آبیاری بهره مند شوند. روش های به کار گرفته شده در این ایستگاه هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی قابل ملاحظه بوده و می تواند الگوی مناسبی برای توسعه این روش ها در سطح تمامی مزارع استان البرز باشد.

گفتنی است با توجه به فرا رسیدن زمان برداشت آزمایشات چغندرقند در این ایستگاه، حاضرین در این مراسم با حضور در مزارع آزمایشی از نحوه برداشت آزمایشات چغندرقند در مزرعه نیز بازدید به عمل آوردند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید