Iranian Agriculture News Agency

۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نظرآباد آزاد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد از آزاد سازی ۴۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی  شهرستان نظرآباد آزاد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، داود بدرزاده با اشاره به اینکه این اقدام با هدف حفاظت از عرصه های کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، با دستور مقام محترم  قضایی و همکاری عوامل انتظامی صورت گرفته است؛ افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها با حضور فرماندار، دادستان، فرماندهی نیروی انتظامی و سایر اعضاء شورای تأمین، شهردار، فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان و عوامل انتظامی احمدآباد، ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی روستاهای ازبکی و حسن آباد مجدالدوله اعمال قانون شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد با بیان اینکه تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز شامل ٢٢٠ مورد دیوارکشی و فنس کشی؛ ۷۵ مورد بناهای مسقف و غیر مسقف در حال ساخت؛ ۳۵۰۰۰ مترمربع محوطه سازی و جدول گذاری و آلاچیق؛۲۰ مورد استخر تفریحی و بتنی بوده است؛ اعلام کرد:  طی این عملیات در مجموع حدود ۴۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان آزاد شده است.

بدرزاده با تأکید بر اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز، علاوه بر خارج نمودن  زمین از چرخه تولید، باعث آزار و اذیت کشاورزان مجاور این نواحی و ناراحتی و متضرر شدن آنها گردیده است. همچنین در چنین وضعیتی کسانی که اراضی خرد شده را از دلالان و سوداگران  زمین خرید نموده اند بیشتر از همه زیان می بینند. لذا از کسانی که قصد خرید و تغییر کاربری در  اراضی کشاورزی را دارند، خواست قبل از هر اقدامی به جهاد کشاورزی مراجعه و استعلام نمایند  تا صدمه نبینند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید