Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان وچهار باغ در مجلس شورای اسلامی:

تحقق شعار سال با توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی امکانپذیر است

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان وچهار باغ در مجلس شورای اسلامی از طرح ملی مجتمع گلخانه ای و پرورش ماهیان خاویاری شرکت دهکده سلامت البرز بازدید کرد.

تحقق شعار سال با توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی امکانپذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، این بازدید با هدف بررسی موانع و پیشرفت فیزیکی طرح ملی مجتمع گلخانه ای و پرورش ماهیان خاویاری شرکت دهکده سلامت البرز واقع در شهرستان نظرآباد و با حضور حدادی نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، قاسمی فرماندار شهرستان، کریمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، بدرزاده مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد، حیدری  مدیر امور سرمایه گذاری سازمان و رئیس بانک کشاورزی نظرآباد صورت گرفت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان وچهار باغ در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت ویژه بخش کشاورزی و لزوم توجه به راهکارهای مناسب برای توسعه کشاورزی مدرن و مدیریت منابع آبی تأکید کرد و گفت توسعه طرح‌های مهم کشاورزی تحقق شعار سال جاری است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، کشت گلخانه ای را راهکارمناسبی برای مدیریت خشکسالی دانست و افزود: با توجه به وضعیت موجود و بحرانی بودن شرایط منابع آبی کشور و بالا بودن مصرف آب در کشاورزی سنتی، اصلاح شیوه های آبیاری در این بخش و توسعه کشت محصولات نیازمند به آب کمتر، بسیار مورد تأکید است.

حدادی با بیان اینکه شعار رونق تولید در کنار واژگانی چون اقتصاد مقاومتی، حمایتی از تولید ملی مشخص کننده مسیر رشد کشور و کمک به رونق تولید کشور، مورد تأکید مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی از دیگر دستاوردهای توجه و سرمایه گذاری در این حوزه است.

این طرح با تسهیلات بانکی ۵۳ میلیارد تومانی پیشرفت خوبی داشته است و برای تکمیل آن به حدود ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات تکمیلی مورد نیاز می باشد.

این گلخانه ها از نوع مدرن بوده و از روش ژئوترمال برای بخشی از انرژی مورد نیاز بهره می گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید