Iranian Agriculture News Agency

آمادگی ناوگان سمپاشی استان البرز برای عملیات کنترل آفات مزارع غلات و کلزا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در جلسه ستاد گیاهپزشکی از آمادگی ناوگان سمپاشی استان برای عملیات کنترل آفات در پایش مزارع غلات و کلزا خبر داد.

آمادگی ناوگان سمپاشی استان البرز برای عملیات کنترل آفات مزارع غلات و کلزا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، جلسه ستاد گیاهپزشکی استان صبح امروز در محل سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان با هدف بررسی وضعیت داشت مزارع گندم، جو و کلزا از نظر کنترل عوامل خسارت زا، تأمین آفت کش های مورد نیاز مزارع، آمادگی ناوگان سمپاشی استان برای عملیات کنترل آفات، و ارائه گزارش پیش‌بینی هواشناسی در فصل بهار و گزارش وضعیت کشت مزارع غلات و کلزا برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست معاون بهبود تولیدات گیاهی و با حضور مدیران حفظ نباتات، امور زراعت و باغبانی، جمعی از محققین مراکز تحقیقاتی و مدیران شهرستان ها برگزار شد، پیرامون وضعیت عوامل خسارتزای غلات و کلزا شامل آفات، بیماری ها و علف های هرز بحث و تبادل نظر و مقرر گردید پایش مزارع گندم، جو و کلزا در خصوص کنترل عوامل خسارتزا از جمله سن غلات و آفات شته مومی کلزا و سنک بذرخوار در مزارع کلزا و بیماری زنگ زرد غلات، در دستور کار کارشناسان ستاد و شهرستان ها قرار گیرد. مدیران حاضر در جلسه و محققین مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی و مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی با اشاره به اهمیت عملیات نظارت و پایش مستمر مزارع غلات و کلزا  توسط کارشناسان از نظر کنترل عوامل خسارتزا مطابق دستورالعمل های ارسالی، ابراز امیدواری کرد با همکاری محققان مراکز تحقیقاتی مستقر در استان و جدیت و پیگیری کارشناسان در سال جدید پایش ها قوی تر و شاهد خسارت کمتری در این زمینه باشیم.

در پایان این جلسه از مهندس ایزدی نیا، رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان بابت رشد دو و نیم برابری و بیش از صد درصدی اعتبارات توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان؛ از مهندس بدرزاده مدیرجهادکشاورزی شهرستان نظرآباد بابت جذب بیشترین مبلغ از جذب اعتبارات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون در استان البرز و از مهندس صارمی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرج بابت جذب بیشترین درصد اعتبارات توسعه مکانیزاسیون نسبت به سهمیه های شهرستانی تقدیر به عمل آمد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید