Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس خبر داد:

118 هکتار طرح توسعه روش‌های نوین آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات ملی در شهرستان فردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس از اجرای سیستم طرح توسعه روشهای نوین آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات ملی سال 99 به میزان 118 هکتار بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

118 هکتار طرح توسعه روش‌های نوین آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات ملی در شهرستان فردیس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، علیرضا بدری با اشاره به اهمیت حفاظت کمی و کیفی آب های زیرزمینی گفت: در حال حاضر اراضی کشاورزی واقع در شهرستان فردیس درگیر بحران آب هستند.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم و خشکسالی ها از دلایل این بحران هستند، اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت و تقاضا برای آب در منطقه، شهرستان فردیس در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهد شد؛ از آنجا که جمعیّت شهرستان فردیس نیز مانند سایر نقاط استان رو به افزایش است؛ لذا از منابع موجود آب و خاک بهره برداری بیشتری به عمل می آید.

بدری در ادامه بیان کرد: بهترین طرح جهت مدیریت مصرف آب کشاورزی اجرای طرح توسعه روش های نوین آبیاری است که در این میان آبیاری موضعی(قطره ای) از راندمان بالایی برخوردار است و تاکنون این مدیریت توانسته است با اجرای 118 هکتار سیستم آبیاری نوین حدود 566 هزارمترمکعب آب از منابع زیر زمینی را صرفه جویی کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس با بیان اینکه از اول انقلاب تا کنون حدود 25 درصد از کل اراضی شهرستان به میزان 565 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است؛ اظهار داشت: در حال حاضر حدود 244 هکتار در قالب 3 طرح در دست اجرا است و همچنین 65 هکتار در حال مطالعه است.

وی تصریح کرد: از کلیه کشاورزان شهرستان فردیس دعوت می‌شود جهت اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند تا با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از مزایای آن در قالب تسهیلات بلاعوض دولتی، به میزان 175 میلیون ریال بابت هر هکتار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید