Iranian Agriculture News Agency

انتخاب استان البرز به صورت پایلوت جهت اجرای طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سر سفره مردم

با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی در خصوص طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سر سفره مردم جلسه ای با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ، محمد قدیری ابیانه معاون توسعه منابع و مدیر شرکت مادر تخصصی و هیئت همراه ، و جمعی از معاونین، مدیران و مدیر عاملین اتحادیه و تعاونی ها بخش کشاورزی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برگزار شد.

انتخاب استان البرز به صورت پایلوت جهت اجرای طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سر سفره مردم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، در این جلسه  موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن مثبت خواندن این طرح گفت : اجرای این طرح در استان البرز به صورت پایلوت فرصت مناسبی است که تولید کنندگان و بهره برداران و اتحادیه و تعاونی های بخش کشاورزی استان البرز هم خود از این طرح سود ببرند و هم در راستای  اجرای طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سر سفره مردم در جهت حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه و رسیدن محصولات کشاورزی با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان گام بردارند.

ایشان از مدیران تعاونی ها و اتحادیه های بخش کشاورزی استان خواست ضمن بازدید از محل مورد نظر در خصوص  تجهیز مکان و برآورد هزینه ها اقدام کنند تا در اسرع وقت بتوانیم طرح را در استان عملی کنیم.

وی یادآور شد اجرای این طرح در استان در آینده بسیاری از مشکلات تولید کنندگان و بهره برداران را حل خواهد کرد و در صورت اجرا این محل به بار انداز محصولات کشاورزی تبدیل شده و محلی برای توزیع محصولات بخش کشاورزی حتی به سایر استانها خواهد بود.

در این جلسه قدیری ابیانه نیز گفت: با توجه به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی این شرکت به کمک بخش کشاورزی و اتحادیه ها و تعاونی های دست اندر کار بخش کشاورزی استان البرز آمده تا با حذف واسطه های اضافی و با توجه به شرایط کنونی کشور بتواند اقدامات مفید و موثری در جهت تسهیل دسترسی آسان و ارزان قیمت مردم به محصولات کشاورزی را موجب شود.

وی افزود: در این راستا این شرکت آمادگی دارد تا امکانات و مکانهای موجود خود را با شرایط مناسب در اختیار اتحادیه ها و تعاونی های استان البرز که به عنوان استان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است قرار دهد.

در همین ارتباط تفاهم نامه ای بین شرکت مادر تخصصی و تعاون روستایی استان البرز مبادله شد که در این تفاهم نامه حقوق فروشندگان ، تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات کشاورزی طبق شیوه نامه رعایت خواهد شد تا در آینده برای هیچکدام از این طرفین مشکلاتی به‌وجود نیاید.

در پایان این جلسه مدیران تعاونی ها و اتحادیه‌ها نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند و ضمن استقبال از این طرح خواستار حمایت جدی جهت راه اندازی موضوع شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید