Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی:

2530 هکتار گلخانه جدید در کشور ایجاد شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در حاشیه مراسم معرفی برترین های بخش کشاورزی استان البرز که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد،گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد سه هزارو۶۶۳ هکتار فضای گلخانه ای در کشور پیش بینی شده بود که در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزارو ۵۳۰ هکتار آن محقق شده است.

2530 هکتار گلخانه جدید در کشور ایجاد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، وی با بیان اینکه البرز همیشه می تواند پیشتاز بماند و بیشترین توسعه کشاورزی را داشته باشد به تولید محصول سالم در کشور اشاره کرد و گفت: به جز خطه شمال و چابهار که کشت گلخانه ای دارد، مابقی اقلیم ایران خشک است که اجازه رشد و تکثیر آفات و بیماری ها در این اقلیم وجود ندارد که در نتیجه آن کمتر سمپاشی انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین یکی از روش های تولید محصول سالم انتخاب نهال هایی مناسب با پایه و رقم تایید شده است و کشاورز نباید زحمات چند ساله خود را با انتخاب یک رقم نامناسب به هدر بدهد.

طهماسبی با اشاره به اینکه اجرای طرح های گلخانه ای در استان البرز رشد ۳۵۰ درصدی داشته، گفت: طبق برنامه قرار بود در استان البرز ۳۵ هکتار به گلخانه های این استان افزوده شود که در ۱۰ ماه گذشته حدود ۱۲۴ هکتار اجرا شده که نشان دهنده رشد ۳۵۰ درصدی در این بخش است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به مقایسه میزان تولیدات بخش کشاورزی کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخته و افزود: از سال ۱۳۵۷ تا کنون تولید محصولات کشاورزی بیش از سه برابر رشد داشته است.

طهماسبی گفت:‌ در بازار رقابت کسی که هزینه تولید کمتر با کیفیت بیشتر و بالاتری داشته باشد در تولید برنده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید