Iranian Agriculture News Agency

پروانه استاندارد محصول گواهی شده کشاورزی در البرز رونمایی شد

به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز یکشنبه در آیینی با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیرکل دفترتوسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، مشاور ملی طرح استقرار استانداردهای کشاورزی در مزارع زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استان از نخستین پروانه استاندارد محصول گواهی شده کشاورزی و نشان کاربرد حد مجاز آلاینده ها در استان البرز رونمایی شد.

پروانه استاندارد محصول گواهی شده کشاورزی در البرز رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز یکشنبه در آیینی با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیرکل دفترتوسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، مشاور ملی طرح استقرار استانداردهای کشاورزی در مزارع زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استان از نخستین پروانه استاندارد محصول گواهی شده کشاورزی و نشان کاربرد حد مجاز آلاینده ها در استان البرز رونمایی شد.

پروانه استاندارد محصول گواهی شده کشاورزی در استان البرز برای محصول گوجه فرنگی تولیدی در مزارع بانوی کارآفرین البرزی «زهرا سیفی» در قالب سامانه پنجره واحد صادر شده است.

زهرا سیفی در مزرعه ۲ هکتاری گوجه فرنگی خود موفق به تولید محصولی شد که میزان آلاینده ها همچون باقی مانده سموم و آفت کش ها، فلزات سنگین و ماکروتوکسیم ها در سطح پایینی بوده  و به عنوان محصول ارگانیک به شمار می رود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیرکل دفترتوسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: باید یکی از مطالبات جدی زنان ایرانی چه شهری و چه روستایی، داشتن فرصت های برابر با مردان باشد.

فروغ السادات بنی هاشم در جشن میلاد حضرت زهرا (س) و آیین رونمایی از نخستین نشان استاندارد محصول گواهی شده در استان البرز که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: در جامعه ایرانی وقتی به افراد فرصت داده می شود، تبعیض ها و تمایزهای قراردادی از بین می رود.

وی اظهار داشت: در توسعه محصولات استاندارد و گواهی شده متوجه این ظرفیت بزرگ در بانوان روستایی شدیم که فنی ترین آموزش را به بهترین نحو فرامی گیرند.

وی گفت: زنان روستایی وقتی با این آموزش ها آشنا می شوند بهترین تولید را داشته و می توانند بهترین بازار را به دست بیاورند.

ایشان اضافه کرد: زمانی که فرصت ها برابر باشد افراد بر اساس استعداد، ظرفیت و توانمندی خودشان رشد می کنند و اینجاست که تفاوت ها نشان داده می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید