Iranian Agriculture News Agency

پنج کشاورز البرزی نمونه کشوری شدند

سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از انتخاب 5 نفر از تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استان البرز به عنوان نمونه ملی خبرداد.

پنج کشاورز البرزی نمونه کشوری شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از انتخاب 5 نفر از تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استان البرز به عنوان نمونه ملی خبرداد.

وی افزود: انتخاب تولید کنندگان و بهره برداران نمونه با رویکرد الگوسازی و انتقال پیام شکرگزاری و قدردانی از خدمتگزارانی است که در عرصه تامین غذای مردم ازخودگذشتگی کرده و  با هموار ساختن سختی های مسیر تولید، از  برکت تلاش و کوشش آنان، مزارع سرسبز و سفره مردم فراوان  از نعمت است.

موسوی افزود: کشاورزان پیشرو و تولیدکنندگان نمونه ملی بخش کشاورزی که از طریق بکارگیری دانش و تکنولوژی های روز و یافته های نوین تحقیقات توانسته اند ضمن افزایش عملکرد و بهره وری آب در سازگاری با محیط زیست، محصولاتی سالم تولید کنند، پیشرو و پیشران توسعه کشاورزی پایدارکشور هستند.

او عنوان کرد: استان البرز به عنوان قطب کشاورزی دانش بنیان در کشور توانست با مساحت اندک زمین‌های زراعی و باغی خود 5 نمونه ملی در لیست نمونه‌های کشوری داشته باشد. ابن فرایند با اهتمام و پیگیری‌های مجدانه کارشناسان در زیر بخش‌های مختلف شناسایی و درکمیته های فنی؛ بررسی، انتخاب و معرفی شده و در نهایت منتخبین استانی به کمیته‌های راهبردی وزارت متبوع معرفی و بعد از بررسی مستندات و بازدیدهای میدانی به‌عنوان تولیدکننده نمونه ملی معرفی شده‌اند.

قابل ذکر است بهره برداران نمونه ملی استان البرز و زمینه فعالیت ایشان در سال 98 به شرح ذیل میباشد:

  1. سید محمد خلیلی-( شرکت بستان) بهره بردار نمونه استفاده از سیستم آبیاری موضعی (نوار تیپ) از شهرستان  نظر آباد
  2. عبدالمحمود رحیم خراسانی- بهره بردار نمونه در مدیریت پایدار خاک و کشاورزی حفاظتی از شهرستان نظراباد
  3. غفور محمدی ده چشمه- تولید کننده نمونه نهال محصولات باغی از شهرستان کرج
  4. کمال پیشگاهی- مجری نمونه سایت های جامع الگویی گندم از شهرستان نظرآباد
  5. منوچهر جناقی- تولید کننده نمونه قارچ خوراکی (قارچ سحر) از شهرستان نظرآباد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید