Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز :

ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده در البرز

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد که ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده و شهرک های گلخانه ای در اولویت کاری استان قرار دارد.

ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده در البرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، به همت مدیریت ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز همایش آشنایی با فرصت های شغلی کوچک در روستاها در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد.

مسعود کریمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرزدر این برنامه گفت: برای ایجاد اشتغال در روستاها برنامه ها و طرح های مختلف در حال پیگیری است که از جمله آن ها طرح روستاهای بدون بیکار و اشتغال مهارت محور با همکاری دستگاه های اجرایی است.

وی اجرای طرح های کارورزی ، دانش آموختگان و طرح کارا را از برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر برنامه ها است که تمام این ها نشان دهنده این موضوع هست که اشتغال به عنوان یک برنامه و دغدغه اساسی دولت مطرح است.

وی تصریح کرد: اولین مرحله کاری هماهنگی با بعضی از شرکت های خصوصی است تا نشست های آموزشی مختلف در سطح روستاهای هدف برگزار کنند تا زنان روستایی به یک خودباوری برسند زیرا زنان روستایی روستا را زنده و پابرجا می کنند.

معاون جهاد کشاورزی البرز گفت: بایستی ضمن آموزش قابلیت و خودباوری در روستاها به خصوص برای زنان روستایی ایجاد شود ضمن اینکه مشاغلی در روستاها شناسایی و معرفی شوند که ظرفیت آن ها پر و تکمیل نشده باشد.

وی افزود:‌ بعضی مواقع شغلی رایج می شود که تمام افراد در آن حوزه شروع به فعالیت می کننند که باعث می شود محصول به اشباع برسد و خریداری برای محصول وجود نداشته باشد و در اثر رقابت های کاذب قیمت محصول پایین بیاید و بعد از مدتی فرد شاغل در این بخش در خود یک احساس سرخوردگی و دلسردی احساس می کند.

مریم اسماعیلی فر مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری البرزنیز در این همایش بیان نمود: باید به سمت کشت گونه های سازگار با اقلیم رفت تا اوضاع اقتصادی  استان  در بخش کشاورزی بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از تکالیف دولت و استانداری خدمت رسانی به خصوص در حوزه های اقتصادی است، اظهار کرد:‌ به همین منظور کارگروه های مختلف در این حوزه برای رفع موانع تولید و حمایت از کسب و کارهای خرد تشکیل شده است.

مشاور استاندار البرز با بیان اینکه در گذشته های نه چندان دور از طریق سیستم های همیاری اتفاقات خوبی در روستاها رقم می خورد، گفت: در بخش دولتی وظیفه کمک به روستاییان در این عرصه را داریم و روستاییان نیز به صورت رابط های خود در منزل از طریق همیاری روستاییان کارهای خوبی را رقم بزنند.

مریم اکبری مدیر ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان نیز درهمایش آشنایی با فرصت‌های شغلی کوچک در روستا از ایجاد فرصت‌های شغلی با کمک بخش خصوصی خبر داد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان البرز افزود: یکی از نکات اصلی در این مشاغل روستایی کار بر روی تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آب بر بوده که ارزش افزوده زیادی دارند.

وی تاکید کرد که برای ایجاد فرصت های شغلی جدید در روستاها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده  می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید