Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

فعالیت های توسعه باید مبتنی بر رعایت ضوابط پایداری خاک باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در همایش استانی بزرگداشت روز جهانی خاک گفت: تمامی فعالیت های راه سازی، جاده سازی و توسعه کارخانه ها باید با رعایت ضوابط پایداری خاک همراه باشد.

فعالیت های توسعه باید مبتنی بر رعایت ضوابط پایداری خاک باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، همایش استانی روز جهانی خاک با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونین، مدیرکل بحران استانداری البرز،  مدیران کل دستگاه های تابعه، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، جمعی از اعضای هیأت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، مؤسسه تحقیقات خاک و آب، انجمن علوم خاک، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و جمعی از فعالان بخش خصوصی، کشاورزان و کارشناسان در آمفی تئاتر مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستقر در کرج  برگزار شد.

عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این همایش گفت: طبق بررسی ها تاکنون استفاده 19 برابری از ظرفیت زیستی این استان انجام شده که تهدید زیست محیطی به شمار می رود.

دکتر بازدار افزود: در استان البرز با محدوده ۵۵۰ هزار هکتاری، بیش از سه میلیون نفر جمعیت زندگی می کنند که وضعیت خاک، منابع طبیعی و محیط زیست آن را با چالش های فراوانی روبرو کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه وضعیت خاک در دنیا دچار چالش جدی شده است، خاطرنشان کرد: بیابان های بحرانی در البرز وجود دارد که خاک این استان را به شدت تهدید می کند.

وی تصریح کرد: تمامی فعالیت های راه سازی، جاده سازی و توسعه کارخانه ها باید با رعایت ضوابط پایداری خاک همراه باشد در غیر این صورت آسیب می بینیم.

در پایان این همایش استانی از نقشه حاصلخیزی خاک استان البرز و نقشه اجزای اراضی واحد خاک استان رونمایی و از تعدادی از خادمان خاک و آثار نقاشی کودکان با موضوع حفاظت از خاک تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید