Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

با احداث پست قرنطینه فرودگاه پیام، توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان البرز تسهیل می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: نقش منطقه ویژه اقتصادی پیام در تولید و صادرات محصولات کشاورزی می تواند در توسعه بخش کشاورزی استان بسیار اثرگذار باشد.

با احداث پست قرنطینه فرودگاه پیام، توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان البرز تسهیل می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز،  بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز به اتفاق دکتر شاهپور علائی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و هیأت همراه از محل احداث پست قرنطینه محصولات کشاورزی استان البرز در منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید و با مدیر عامل این مجموعه پیرامون همکاری های مشترک در خصوص استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه برای تولید و توسعه صادرات محصولات کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست بر توسعه همکاری های مشترک سه جانبه بین سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سازمان حفظ نباتات کشور و منطقه ویژه اقتصادی پیام در خصوص بررسی زمینه های ایجاد مرکز  صادرات محصولات کشاورزی در استان تاکید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به محدودیت منابع آبی استان، تصریح کرد: تولید در محیط های کنترل شده از جمله تولید محصولات گلخانه ای به ویژه محصول سالم و حتی ارگانیک در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است و در این راستا نقش مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام در بحث تولید و صادرات محصولات کشاورزی در این حوزه می تواند بسیار مؤثر باشد.

بازدار با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه برای تولید و صادرات محصولات کشاورزی، از اعلام آمادگی این سازمان برای در اختیار گذاشتن توان کارشناسی و تخصصی در خصوص ایجاد ظرفیت‌های تولیدی و استقرار امکانات لازم در مجموعه منطقه ویژه در خصوص صادرات محصولات کشاورزی خبر داد.

وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای ساخت پست قرنطینه مستقر در فرودگاه با مساعدت سازمان حفظ نباتات کشور فراهم و تأمین اعتبار شده است؛ افزود: در صورت احداث پست قرنطینه، الزامات  و استانداردهای مربوط به صادرات محصولات کشاورزی در استان البرز فراهم می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام استعداد بی نظیری برای توسعه بخش کشاورزی استان البرز است و انتظار می رود حوزه منطقه ویژه اقتصادی پیام کمک کند ظرفیت‌های لازم علاوه بر افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی برای تسریع در احداث زیرساخت ها و دستیابی بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به مقاصد صادراتی تسهیل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید