Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

زیرساخت های تولید در بخش کشاورزی باید در مقابل تکانه های اقتصادی مقاوم شود

دومین جلسه رصد بازار کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی به منطور هماهنگی در راستای اجرای سیاست های ابلاغی تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی با حضور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و مدیران کل و معاونین دستگاه های تابعه برگزار شد.

زیرساخت های تولید در بخش کشاورزی باید در مقابل تکانه های اقتصادی مقاوم شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، دومین جلسه رصد بازار کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی به منطور هماهنگی در راستای اجرای سیاست های ابلاغی تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی به ریاست سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و با حضور معاونین و جمعی از مدیران سازمان، مدیران کل و معاونین دستگاه های تابعه، در سالن اجتماعات شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز برگزار شد.

عبدالرضا بازدار، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، مدیریت بازار کالاهای اساسی در راستای امنیت غذایی و لزوم رصد مستمر تأمین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از مبادی ورودی تا دست مصرف کنندگان در سطح بازار استان را از اولویت های کاری سازمان خواند و تصریح کرد: علاوه بر تأمین و نظارت بر عرضه بازار کالاهای اساسی، برنامه ریزی برای فعال سازی واحدهای غیرفعال مرغداری و افزایش ضریب خوداتکایی محصولات با رویکرد ایجاد زنجیره تولید و صادرات نیز در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی قرار گرفته و با جدیت پیگیری شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه زیرساخت های تولید در بخش کشاورزی باید در مقابل تکانه های اقتصادی مقاوم شود به لزوم بروز رسانی برنامه اجرایی افزایش ضریب خود اتکایی تولید گوشت مرغ در استان اشاره و بر پیگیری ظرفیت های موجود برای احداث هرچه سریعتر مگافارم های تولید مرغ گوشتی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت امور اراضی سازمان تأکید کرد.

دکتر بازدار با اشاره به اهمیت موضوع سلامت مردم و لزوم توجه به کیفیت و سلامت محصول علاوه بر کمیت محصولات تولیدی، بر تهیه و ارایه برنامه اجرایی تولید محصولات کشاورزی سالم توسط معاونت توسط معاونت بهبود تولیدات گیاهی با همکاری گروه توسعه پایدار و امور فناوری تأکید کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان و مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان در گزارشی به آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ، وضعیت جوجه­ریزی و موجودی سالن­های تولیدی استان پرداختند و در ادامه در خصوص آخرین وضعیت تأمین و نحوه توزیع کودهای شیمیایی و بذور گندم و جو در استان البرز، گزارشی توسط معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز ارائه شد.

در این نشست مقرر شد کمیته نظارت بر مواد کودی استان، موارد مرتبط را به طور منظم پایش و رصد نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار معاونت توسعه بازرگانی اعلام تا برخورد قانونی معمول گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید