Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز خبر داد:

رشد 30 درصدی توزیع نهاده های کشاورزی در استان البرز

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز گفت: با کاهش 45 درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته از ابتدای سال جاری، شاهد رشد 380 درصدی توزیع کودهای پتاسه و فسفاته و رشد 30 درصدی توزیع انواع نهاده های کشاورزی در استان البرز بوده ایم.

رشد 30 درصدی توزیع نهاده های کشاورزی در استان البرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، علی اکبر ندرلو مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز، ضمن تبریک گرامیداشت هفته دولت گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز وظیفه خطیر تأمین، تدارک و توزیع انواع کود شیمیایی را عهده دار می باشد که توزیع کود در سطح استان با همکاری 9 کارگزار در 7 شهرستان، بر اساس سهمیه بندی و حواله الکترونیکی انجام می پذیرد.

وی افزود: با توجه به قیمت بالای فروش کودهای فسفاته و پتاسه در سال‌های گذشته، مصرف این کودها به شدت کاهش یافته بودکه این موضوع باعث کاهش عملکرد در تولید انواع محصولات زراعی و باغی شده بود. در همین راستا با اقدام جهادی و به موقع مقام عالی وزارت در دولت سیزدهم در کاهش 45 درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته از ابتدای سال جاری، مصرف این کودها در البرز رشد چشمگیری داشته است، به طوری که از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، مقدار 1085 تن انواع کودهای پتاسه و فسفاته در سطح استان توزیع شده است، به طوری که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود 380 درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز افزود: در پنج ماهه ابتدای سال جاری مقدار 64171 تن انواع کود شیمیایی توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 30 درصدی داشته است.

ندرلو در راستای تأمین امنیت غذایی با اشاره به تأمین 100 درصدی کود شیمیایی مورد نیاز کشت پاییزه استان، توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: این شرکت با تأمین، تدارک و ذخیره مطلوب بیش از 4000 تن انواع نهاده های کشاورزی، از هم اکنون آمادگی کامل برای توزیع کود سهمیه کشت پاییزه بین کشاورزان و بهره برداران عزیز البرزی بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سوی مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستانها را دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید