Iranian Agriculture News Agency

در جریان افتتاح پروژه های هفته دولت صورت گرفت:

بهره برداری از گلخانه دو هکتاری در شهرستان نظرآباد

در سفر یک روزه استاندار البرز و هیأت همراه به شهرستان نظرآباد که به مناسبت افتتاح پروژه های هفته دولت صورت گرفت، گلخانه دو هکتاری در روستای هیو این شهرستان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از گلخانه دو هکتاری در شهرستان نظرآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، در جریان افتتاح پروژه های هفته دولت با حضور مجتبی عبداللهی، استاندار البرز و با همراهی علی حدادی، نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان، عبدالرضا روشن نژاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، حسین بغدادی، فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان، گلخانه تولید صیفی و تولید نشاء به مساحت 20 هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

استاندار البرز با تأکید بر انتقال کشت از فضای باز به گلخانه و توسعه آن در منطقه، بر اهتمام لازم برای رفع موانع توسعه گلخانه ها در استان، حمایت ویژه و ایجاد بسته های تشویقی برای کشاورزان تأکید و دستور لازم جهت رفع موانع تولید و پیگیری طرح توسعه و انتقال کشت سبزی و صیفی از  فضای باز به گلخانه این طرح را صادر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: راه اندازی این واحد گلخانه‌ سبزی و صیفی و تولید نشاء به مساحت 20 هزار متر مربع در روستای هیو از توابع شهرستان نظرآباد و با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام شده است.

روشن نژاد افزود: این واحدگلخانه در حال حاضرمساحت 7 هزار متر مربع آن به صورت هیدروپونیک زیر کشت نشاء سبزی و صیفی و مساحت 13 هزار متر مربع آن به صورت خاکی زیر کشت صیفی جات گلخانه ای قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه این گلخانه سالیانه ظرفیت تولید بیش از 12 میلیون نشاء را دارد و برای 30 نفر اشتغالزایی ایجادکرده است، افزود: احداث این طرح از سال گذشته آغاز شده و با توجه به دارابودن مجوز تأسیس 8 هکتار گلخانه، امید می رود با تأمین نقدینگی و رفع موانع توسعه این واحد، مساحت بیشتری از اراضی که زیرکشت سبزی و صیفی در فضای باز قرار دارد به گلخانه تبدیل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید