Iranian Agriculture News Agency

استاندار البرز:

آثار تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی جمع آوری شود.

استاندار البرز با بیان اینکه اراضی کشاورزی باید در برابر تغییر کاربری حفظ شود؛ بر لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تغییر کاربری و خرد شدن اراضی کشاورزی و باغات، و جمع آوری آثار تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی تأکید کرد.

آثار تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی جمع آوری شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، چهارمین نشست ستاد توسعه گلخانه های استان البرز با حضور استاندار و رئیس ستاد توسعه گلخانه های استان، معاونین، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداران، مدیران کل دستگاهای عضو ستاد، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، ضمن ارائه گزارشی در خصوص پیگیری مصوبات جلسات پیشین و میزان پیشرفت طرح به اقدامات انجام شده در راستای تحقق برنامه تحولی توسعه گلخانه ها، پرداخت  و در خصوص  مسائل و موانع پیش رو بحث و تبادل نظر شد.

«مجتبی عبداللهی» استاندار البرز و رئیس ستاد توسعه گلخانه های استان البرز با اشاره به لزوم ارتقاء بهره وری در کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای را برنامه اصلی و اولویت دار استان برای تحقق پایداری تولید، صرفه جویی و مدیریت منابع آب، افزایش تولید، اشتغالزایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی دانست و افزود: ضرورت دارد که متولیان امر ضمن برگزاری دوره های آموزشی، تخصیص مشوق های مختلف، تسریع در صدور مجوز های لازم، کشاورزان و صاحبان اراضی کشاورزی را به سمت کشت گلخانه ای ترغیب کنند.

استاندار البرز با بیان اینکه اراضی کشاورزی باید در برابر تغییر کاربری حفظ شود؛ بر لزوم اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تغییر کاربری و خرد شدن اراضی کشاورزی و باغات، تأکید کرد.

دکتر عبداللهی با اشاره به اینکه زمین کشاورزی نباید از حیز انتفاع ساقط شود، تصریح کرد: شهرداری ها برای جمع آوری آثار تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی با جهاد کشاورزی مشارکت و همکاری کنند.

رئیس ستاد توسعه گلخانه های استان البرز تأکید کرد: در صورت تغییر کاربری، خرد شدن و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی، چاه‌های آب آنها پلمب می‌شود.

استاندار البرز با بیان اینکه اهداف بزرگی را برای احداث و بهره برداری از کشت گلخانه ای در استان البرز دنبال می کنیم و برای نیل به این اهداف تعامل مسئولان مربوطه و کشاورزان ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: مطابق هدفگذاری برنامه توسعه کشت های گلخانه ای، کلیه دستگاه های ذیربط برای تحقق برنامه تلاش کنند.

در این نشست دکتر ایمانی متقاضی احداث گلخانه جهت اجرای طرح دانش بنیان تولید ژنوتیپ های برتر بادام دیر گل و پر محصول به تشریح مشخصات طرح خود با هدف تولید انبوه نهال ژنوتیپ های اصلاح شده و نیل به الگوی کشت مناسب در شرایط بحران کم آبی وجلوگیری از خسارت سرمازدگی  و در نتیجه ممانعت از خسارت سنگین به باغداران  پرداخت.

وی بیان کرد: عملیات فنی تولید و تکثیر نهال در سطح یک هکتار گلخانه تکثیری و سازگاری، احداث باغ مادری با 120 ژنوتیپ برتر جهت پیوندک گیری در سطح 2 هکنار و احداث گلخانه سایبان وخزانه انتظار برای نهال های پیوند شده و آماده استحصال  در سطح 3 هکتار از ویژگی های این طرح در دست اقدام است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید