Iranian Agriculture News Agency

نماینده عالی دولت در استان البرز:

وزارت جهاد کشاورزی نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور، امنیت غذایی و امنیت ملی دارد

استاندار البرز در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان که همزمان با هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت با اشاره به مأموریت ها و نقش جهاد کشاورزی در استقلال اقتصادی کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی می تواند با بهره گیری از دانش و فناوری روز دنیا، خودکفایی کشور را در حوزه غذا رقم بزند.

وزارت جهاد کشاورزی نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور، امنیت غذایی و امنیت ملی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان که همزمان با هفته جهاد کشاورزی در محل سالن جلسات سازمان صورت گرفت، ضمن تبریک این هفته و قدردانی از تلاش های مجموعه جهاد کشاورزی استان گفت: جهاد کشاورزی جایگاه مهمی در حیات اجتماعی و اقتصادی جامعه، امنیت غذایی، امنیت ملی و استقلال کشور دارد.

وی در خصوص نیروی انسانی و چارت تشکیلاتی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به افزایش شهرستان ها، با وزارت جهاد و سازمان امور استخدامی کشور باید مکاتبات لازم صورت گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه باید تا حد امکان از اختیارات مدیریتی خود استفاده کنیم و موجبات رفاه و تامین آتیه کارمندان را فراهم کنیم، بر راه اندازی تعاونی های مسکن ادارات به عنوان یک اقدام مناسب برای تأمین مسکن کارکنان تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه قدرت چانه زنی کشورها در عرصه های جهانی و بین المللی در گرو اقتدار اقتصادی کشورهاست و وزارت جهاد کشاورزی  یکی از وزارتخانه های مهم در حوزه اقتصادی است، افزود: با توجه به دامنه گسترده مأموریت ها، فرصت ها و وظایف وزارت جهاد کشاورزی، این وزارتخانه می تواند با بهره گیری از دانش و توان و فناوری روز دنیا، خودکفایی کشور را در حوزه غذا رقم بزند.

استاندار البرز با اشاره به سخنرانی امسال مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در خصوص امنیت غذایی و توسعه کشاورزی، گفت: امید است در سالی که طبق منویات مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گرفته است، با حمایت های لازم از فعالیت شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی؛ بتوانیم گام های بزرگی در زمینه تحقق شعار سال برداریم.

دکتر عبداللهی با اشاره به اهمیت مشارکت نخبگان در تصمیم سازی ها، بر تشکیل یک اتاق اندیشه ورز توسط جهاد کشاورزی برای دخیل کردن جوانان و نخبگان در حوزه تصمیم سازی تأکید کرد.

استاندار البرز گفت: امکانات و قابلیت های ویژه ای در البرز وجود دارد که اگر به طور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد، کشور را متحول می کند.

وی با اشاره به مأموریت محوله از سوی رئیس جمهور در خصوص توسعه کشت گلخانه ای در استان، خاطرنشان کرد: در این راستا با اهتمام ویژه ای وارد شده ایم چرا که بر این باور هستم توسعه گلخانه ها از بین رفتن اراضی کشاورزی را متوقف می کند و با کمترین مصرف آب، بیشترین بهره وری را دارد و اشتغال فراوانی نیز همراه دارد.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: گسترش ویلاسازی ها، اراضی کشاورزی را از بین برده و از سوی دیگر مانع پویایی اقتصاد به واسطه بهره برداری از ظرفیت های تولید می شود.

عبداللهی با ابراز خرسندی از افتتاح اولین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در استان البرز، آغاز به کار این افزود: راه انداری این پارک نشان از ظرفیت ها و فرصت های فراوان استان البرز در حوزه تحقیقات و تولیدات بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید