Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد:

خرید شیرخام و مرغ مازاد برای تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضا

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان البرز در جلسه قرارگاه امنیت غذایی با اشاره به ثبات نسبی در تأمین و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز بازار استان، بر هماهنگی و برنامه ریزی برای خرید شیر و مرغ مازاد تولیدکنندگان تأکید کرد.

خرید شیرخام و مرغ مازاد برای تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، نشست قرارگاه امنیت غذایی استان با حضور سرپرست سازمان، معاون بهبود تولیدات دامی، معاون توسعه بازرگانی و دبیر قرارگاه، مدیرکل دامپزشکی استان، مدیر تعاون روستایی استان، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام و جمعی از مدیران عضو قرارگاه در سالن جلسات سازمان برگزار شد.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه در تأمین و عرضه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم استان هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: با رصد روزانه بازار استان، شاهد ثبات نسبی در تأمین و عرضه کالاهای اساسی هستیم، به ویژه در تأمین و عرضه  مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات، استان از وضعیت مطلوبی برخورداراست.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز مدیریت و پایداری بازار را از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها اعلام و تصریح کرد: علاوه بر تأمین و نظارت بر عرضه بازار کالاهای اساسی، برنامه ریزی برای تداوم و پایدارسازی تولید، حمایت از تولیدکنندگان و افزایش ضریب خوداتکایی محصولات با رویکرد صادرات نیز در دستور کار سازمان است که در برنامه های تحولی  سازمان با جدیت پیگیری می شود.

روشن نژاد، با بیان اینکه خرید شیر مازاد از تولیدکنندگان استان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد و در صورتی که شیر تولیدی استان، مازاد بر نیاز و تقاضای بازار باشد، بخشی از شیر خام تولیدی توسط تعاون روستایی استان خریداری می شود، تصریح کرد: برای متعادل سازی بازار عرضه و تقاضا، خرید شیر خام مازاد از دامداران با نرخ مصوب برای استفاده در تولید شیرخشک صورت می گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز همچنین درباره خرید مازاد مرغ تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان و اداره کل داپزشکی استان، اقدامات لازم را برای خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان استان با نرخ مصوب، به عمل آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید