Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

پیگیر رفع مشکلات دامداران هستیم

پیرو بازدید سرپرست سازمان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تعدادی از دامداری های استان، مسائل و دغدغه های دامداران و تشکل های تولیدی در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان بررسی شد.

پیگیر رفع مشکلات دامداران هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، نشست قرارگاه امنیت غذایی استان با حضور سرپرست سازمان، معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی و دبیر قرارگاه، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیرکل دامپزشکی استان، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام، رئیس هیأت مدیره  اتحادیه دامداران، و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد.

در این نشست که با دستور کار بررسی و پیگیری مشکلات دامداران استان تشکیل شد، عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات دامداران استان هستیم؛ تصریح کرد: تلاش می کنیم نهاده های دامی به موقع در اختیار تولیدکنندگان این حوزه قرار گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان در خصوص تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی، بر تسهیل تأمین منابع اعتباری برای رفع مشکل تشکل های تولیدی تأکید کرد و از شرکت پشتیبانی امور دام استان خواست، ضمن پیگیری تعیین تکلیف نهاده فروردین ماه واحدها، برای تأمین به موقع نهاده های دامی، برنامه ریزی و اقدام لازم صورت پذیرد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران استان البرز، ضمن قدردانی از مجموعه جهاد کشاورزی، دامپزشکی و پشتیبانی امور دام استان برای پیگیری و بررسی مشکلات دامداران، به انعکاس مسائل و دغدغه‌های تولیدکنندگان این حوزه پرداخت.

اکبریان با اشاره به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از دامداران کوچک و سنتی، تأمین نهاده کارخانجات تولید خوراک دام برای تولید کنستانتره مورد نیاز واحدهای کوچک روستایی را ضروری دانست و افزود: حدود 7700 تن سهمیه جو کارخانجات تولید خوراک دام و دامداران صنعتی، از بهمن و اسفند سال گذشته مانده است که در حال حاضر 50 درصد آن از استان زنجان بارگیری شده و امید است با پیگیری مسئولین برای رفع مشکل دامداران صنعتی و تداوم فعالیت کارخانجات، مابقی  بزودی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل دامپزشکی استان و مدیر شرکت پشتیبانی اموردام در گزارش های جداگانه به اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند.

کمبود نقدینگی، عدم تناسب قیمت شیر با قیمت تمام شده محصول و عدم تخصیص به موقع نهاده های دامی به دامداران متقاضی، از عمده ترین مسائل دامداران استان است که انتظار می رود با پیگیری مسئولین و تشکل های تولیدی، شاهد رونق بیش از پیش صنعت دامپروری در استان البرز باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید