Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خبر داد:

تشکل ها بازوی اجرایی دولت در حمایت از تولید و اشتغال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در بازدید یکروزه از تعدادی از دامداری های استان در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد، از نزدیک در جریان مسائل و فعالیت ها و ظرفیت های این حوزه قرار گرفت.

تشکل ها بازوی اجرایی دولت در حمایت از تولید و اشتغال

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، عبدالرضا روشن نژاد سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با همراهی معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر حراست سازمان، مدیر کل و معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز، از تعدادی از دامداری های صنعتی، متوسط و کوچک مقیاس عضو تشکل های تولیدی مستقر در سه شهرستان کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد و نیز کارخانه تولید خوراک دام برنادان رشد در شهرک صنعنتی سپهر نظرآباد بازدید کردند.

در این بازدید یک روزه که با هدف بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان عضو تعاونی های تولید دامداران کرج، ستاره، مهردام، سپهر نظرآباد به عمل آمد؛ سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن گفتگو با تولیدکنندگان، از نزدیک در جریان فعالیت ها، ظرفیت ها و چالش های این حوزه قرار گرفت.

مسائل مربوط به تأمین به موقع به نهاده های دامی مورد نیاز واحدهای دامداری، افزایش قیمت تمام شده محصول، عدم تناسب قیمت فروش شیر با توجه به هزینه های تولید و تأخیر کارخانجات در پرداخت هزینه فروش محصول تولیدی، از عمده ترین نگرانی ها و مسائلی است که تولیدکنندگان در سطح صنعتی و بزرگ مقیاس، متوسط و کوچک روستایی به طور مشابه به آن اشاره کردند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه تولیدکنندگان برای تأمین امنیت غذایی جامعه و جایگاه ارزشمند تولید در معیشت و سفره مردم، ابراز امیدواری کرد با همت تشکلها و تعاونی ها روز بروز شاهد رونق و پایداری تولید و حفظ اشتغال تلاشگران این عرصه باشیم.

روشن نژاد، نقش تشکل های تولیدی را در حفظ و توسعه تولید و اشتغال بسیار حائز اهمیت دانست و بر بررسی سازوکار امکان خرید مازاد تولید واحدهای دامداری توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان و نیز تسریع و تسهیل فرایند تأمین و دسترسی مطلوب و به موقع به نهاده های دامی تخصیصی به واحدها تأکید کرد.

گفتگو با مدیرعامل و کارکنان کارخانه برنا دان رشد نظرآباد و بازدید از بخش کنترل سیستم‌های تمام اتوماتیک این کارخانه، همراه با توضیحات کارشناسی فرآیند تولید و اشاره به مزیت های خط تولید آن نسبت به سایر کارخانجات، از دیگر برنامه های این بازدید یکروزه بود.

گفتنی است ظرفیت تولید این کارخانه در حال حاضر جهت تولید کنسانتره پلت در اختیار اتحادیه دامداران استان البرز قرار دارد که با هدف افزایش راندمان و کاهش هزینه های تولید و ارائه خدمات به دامداران استان به صورت مستمر صورت می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید