Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

توسعه کشت های گلخانه ای از برنامه های محوری و اولویت دار استان البرز است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در نشست قرارگاه امنیت غذایی با اشاره به اینکه توسعه کشت های گلخانه ای از برنامه های محوری و اولویت دار استان البرز در سال جاری است، بر لزوم تسریع در اجرای برنامه عملیاتی طرح تحولی توسعه گلخانه ها، مطابق برش شهرستانی تأکید کرد.

توسعه کشت های گلخانه ای از برنامه های محوری و اولویت دار استان البرز است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، ششمین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان با حضور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی، دبیر قرارگاه، معاون تولیدات گیاهی، جمعی از مدیران ستادی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها و نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی برگزار شد.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن آرزوی قبولی طاعات برای همکاران در ماه مبارک رمضان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت توسعه بخش کشاورزی و تأکید معظم له در پیام نوروزی امسال مبنی بر بهره وری منابع آب و خاک، توسعه کشت های گلخانه ای را جزء برنامه های اولویت دار سازمان توصیف و بر پیگیری و اجرای مصوبات ستاد توسعه گلخانه های استان و قرارگاه امنیت غذایی، تأکید کرد.

روشن نژاد، مصوبات سفر اخیر هیئت محترم دولت و تأکید وزیر محترم جهاد کشاورزی بر توسعه کشت های گلخانه ای، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، افزایش تولید و اشتغال در این حوزه، تقویت و توسعه شهرک های گلخانه ای را بسیار حائز اهمیت و نقطه عطف توسعه بخش کشاورزی استان دانست و بر لزوم تسریع در اجرای برنامه عملیاتی طرح تحولی توسعه گلخانه ها، مطابق برش شهرستانی تأکید کرد.

وی با اشاره به لزوم احصاء مشکلات حوزه کاری و ارائه راهکارهای کارشناسی برای رفع موانع واحدهای دارای مجوز تأسیس، از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خواست ضمن پایش و نظارت بیشتر، نسبت به ابطال واحدهای فاقد پیشرفت فیزیکی اقدام نماید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: اهتمام لازم در خصوص جذب سرمایه گذار برای احداث گلخانه از سوی مدیران شهرستانها با هماهنگی فرمانداران صورت گیرد.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان البرز با اشاره به اهمیت احداث شهرک های گلخانه ای به دلیل سهولت و تمرکز در تأمین زیرساخت ها، تصریح کرد: ایجاد شهرک های گلخانه ای مستعد و دارای حقابه در اولویت قرارگیرد که شاهد جهش اساسی در توسعه کشت های گلخانه ای استان باشیم.

در این جلسه مدیران شهرستان ها گزارشی از پیشرفت طرح را در حوزه کاری خود ارائه و در خصوص مسائل و مشکلات واحدهای دارای پروانه تأسیس و پیشرفت شهرک های گلخانه ای در دست احداث و مصوب  بحث و تبادل نظر شد.

مکان­یابی مناطق مستعد برای توسعه کشت­های گلخانه­ای در شهرستان طالقان با لحاظ نمودن الزامات حاکم بر منطقه؛ برنامه ریزی برگزاری کارگاه آموزشی و بازدید برای صیفی کاران جهت آشنایی با کشت­های تونلی؛ تعیین تکلیف و تملک اراضی مسیر انتقال آب به اراضی شورقلعه و رفع موانع احداث شهرک گلخانه ای در این اراضی؛ واگذاری قطعات افراد خلع ید شده در شهرک گلخانه­ای چوپان­آباد که اقدام به ساخت گلخانه نکرده اند به سایر متقاضیان؛ جذب سرمایه گذاران، اطلاع رسانی و ترغیب تولیدکنندگان به توسعه کشت­های گلخانه ای؛ و تولید برنامه­ ها و محتوای ترویجی، برخی مصوبات ششمین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان در سال جدید بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید