Iranian Agriculture News Agency

انجام بیش از 7000 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان البرز در سال گذشته

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از انجام بیش از 7000 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سال گذشته و یک هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و توزیعی استان البرز در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

انجام  بیش از 7000 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان البرز در سال گذشته

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، داریوش یوسفی گفت: از تاریخ پنجم دی ماه سال گذشته همزمان با تشکیل مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ بیش از 7000 بازرسی صورت گرفته که یک هزار گزارش از طرف مردم استان به سامانه ۱۲۴ اعلام شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه سال گذشته حدود یک هزار گزارش تخلف صنفی و تولیدکنندگان در سامانه بازرسی ثبت و به تعزیرات حکومتی ارسال شد؛ افزود: در ایام پایانی سال گذشته و تعطیلات  نوروز ۱۴۰۱ حدود یک هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و توزیعی استان البرز صورت گرفت که از این یک هزار بازرسی، ۲۰۰ مورد گزارش تخلف صادر شده است.

یوسفی عمده تخلفات صورت گرفته از واحدهای صنفی و توزیعی را حدود ۳۲ درصد فراوانی در گران‌فروشی دانست و تصریح کرد: ۲۹ درصد تخلفات ثبت شده  از واحدهای صنفی، عدم درج قیمت و ۱۳ درصد نیز در عدم ارائه فاکتور بوده است.

وی اضافه کرد: در اقلام اساسی کشاورزی بیشترین تخلف با ۳۲ درصد مربوط به نان بوده، ۲۹ درصد مربوط به مرغ و تخم مرغ و ۱۳ درصد هم در میوه گزارش شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه در بررسی تخلفات واحدهای صنفی و اتحادیه ها در ایام نوروز،  ۳۵ درصد بیشترین تخلف در نانوایان ثبت شده است؛ افزود: ۱۹ درصد در توزیع کنندگان مرغ و تخم مرغ و ۱۵ درصد در میوه و تره بار بوده است.

یوسفی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰ تن مواد و فرآورده های پروتئینی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره کل دامپزشکی ضبط یا معدوم شد، خاطرنشان کرد: تمام این تلاش ها در راستای ارائه محصولات سالم و با قیمت مناسب به مردم استان بوده و از همشهریان عزیز تقاضا می شود که چنانچه تخلفی مشاهده کردند به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید