Iranian Agriculture News Agency

در سال گذشته انجام شد؛

صادرات 28578 تن انواع محصولات کشاورزی از استان البرز

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از صادرات 28 هزار و578 تن انواع محصولات کشاورزی از طریق پست قرنطینه گمرک فرودگاه پیام استان البرز به کشورهای مقصد خبر داد.

صادرات 28578 تن انواع محصولات کشاورزی از استان البرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، عبدالرضا روشن نژاد با اعلام این خبر با بیان اینکه بیشترین حجم صادرات سال گذشته از استان، شامل انواع سبزی و صیفی بوده است؛ افزود: در سال گذشته 16 هزار و 716 تن انواع محصولات سبزی و صیفی در قالب1250 محموله از گمرک فرودگاه پیام البرز به کشورهای مقصد صادر شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: بخش اعظم محصولات صادراتی از انواع سبزی و صیفی شامل کرفس، انواع کاهو، فلفل دلمه ای، بادمجان، آندیو، گل کلم، کلم، سیب، انار، لیمو ترش، گریپ فروت و ... بوده است.

وی با بیان اینکه این محموله‌های صادراتی از گمرک فرودگاه پیام استان البرز، خدمات قرنطینه گیاهی دریافت نموده اند؛ افزود: این محصولات به مقصد کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، عراق، ترکیه، لیبی، هندوستان، انگلیس،گرجستان، آلمان و کانادا حمل و صادر شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز دیگر محصولات صادراتی که در سال1400 از این استان صادر شده است را شامل 7967 تن چای سیاه به مقصد امارات و هندوستان دانست و افزود: علاوه بر این در سال گذشته، 3895 تن انواع محصولات کشاورزی شامل کیوی، کاکتوس، خرما، سبوس گندم، چوب فراوری شده، نهال زیتون و سایر محصولات از فرودگاه پیام به مقصد ارمنستان، عراق، ترکیه، لیبی، افغانستان، هندوستان، انگلیس، گرجستان، آلمان، کانادا صادر شده است که از طریق پست قرنطینه فرودگاه پیام استان البرز خدمات قرنطینه گیاهی دریافت نموده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید