Iranian Agriculture News Agency

آغاز عملیات طرح 60 روزه تشدید نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان البرز

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز از آغاز عملیات اجرایی طرح 60 روزه تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فراورده های خام پروتئینی،کشتارگاه ها، واحدهای بسته بندی و کارخانجات فرآوری در آستانه فرارسیدن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبرداد.

آغاز عملیات طرح 60 روزه تشدید نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان البرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، علیرضا جمالی در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: اداره کل دامپزشکی استان البرز بر اساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، مبنی بر طرح تشدید نظارت بهداشتی مراکز عرضه فراورده های خام پروتئینی،کشتارگاه ها، واحدهای بسته بندی و کارخانجات فرآوری، اکیپ های مورد نظر را از روز 14 اسفند تا 16 اردیبهشت ماه سال 1401 فعال کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه این طرح هم برای ایام نوروز بوده و در ادامه در ایام ماه مبارک رمضان نیز اجرا می شود، تصریح کرد: در این طرح یک هزار و 500 نفر از دامپزشکان و کاردان های استان البرز در قالب 722 اکیپ  شرکت می کنند.

جمالی در خصوص نحوه فعالیت این اکیپ ها افزود: روزانه 13 اکیپ در دو شیفت کاری در سراسر استان فعال هستند که در شهرستان کرج حدود چهار اکیپ، نظرآباد، هشتگرد و فردیس هر کدام دو اکیپ و مابقی شهرستان ها هر کدام یک اکیپ فعال هستند تا کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح انجام دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه با اجرای این طرح درصدد هستیم تا محصول پروتئینی بهداشتی مناسبی را در اختیار شهروندان قرار دهیم، خاطرنشان کرد: قرار است تا در این طرح حدود 100 واحد بسته بندی و کارخانه فراوری، 2 هزار و 700 مرکز عرضه فراورده های خام پروتئینی، پنج کشتارگاه طیور و سه کشتارگاه دام  مورد بازدید و رصد قرار گیرند.

جمالی افزود: در کشتارگاه ها علاوه بر بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی، دامپزشک و کارشناس کشتارگاه ها نیز مستقر هستند که در کشتارگاه های دام به صورت روزانه و در کشتارگاه های طیور به صورت شبانه فعالیت ها رصد می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: دامپزشکی استان ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتیکه با مواردی غیربهداشتی برخورد کند، موضوع را مراکز قضایی ارجاع می دهد تا در این مراجع تصمیم گیری لازم برای برخورد قانونی با آن ها همچون جریمه، پلمب و یا هر گونه برخورد دیگر اعمال شود.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۵۱۲ و یا به شماره تلفن ۳۲۷۳۷۱۷۹ اطلاع دهند.

طرح تشدید پایش و نظارت بر مراکز عرضه، کشتارگاه ها، رستوران ها و مراکز بسته بندی استان البرز در سال گذشته ۱۵۷ گروه نظارتی به تعداد ۳۱۰ نفر اجرا شد که از تاریخ 20 اسفند ماه سال 1399 تا 15 فروردین سال 1400 در مجموع 2 هزار و 930 مورد بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی البرز انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید