Iranian Agriculture News Agency

استاندار البرز:

حوزه کشاورزی نیازمند تحول و تغییر است

سی و هفتمین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان البرز با حضور استاندار البرز، معاونین، مدیران دستگاه های عضو و بازرسین در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد.

حوزه کشاورزی نیازمند تحول و تغییر است

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، مجتبی عبداللهی با اشاره به ظرفیت های مطلوب استان در بخش های کشاورزی و صنعت افزود: استان البرز به لحاظ اقتصادی از وضعیت خوبی برخوردار است و بایستی تلاش شود تا از ظرفیت های این دو حوزه مهم اقتصادی برای رشد بیشتر و بهبود وضعیت موجود استفاده شود.

استاندار البرز با بیان اینکه توانمندی های خوبی برای رشد اقتصادی استان وجود دارد تصریح کرد: این قابلیت در استان البرز وجود دارد که با بهره گیری از حداکثر ظرفیت در حوزه صادرات و اشتغالزایی، برای کشور خلق ثروت کنیم و با پشتکار، انرژی، وحدت و تلاش مضاعف در همه ابعاد برای تحول و نقش آفرینی در اقتصاد استان بیش از پیش گام برداریم.

عبداللهی با اشاره به اهمیت موضوع تولیدات، صادرات و افزایش گلخانه ها در بخش کشاورزی افزود: مسئولین حوزه های شهرستانی در راستای ایجاد شهرک های گلخانه ای تلاش مضاعف داشته باشند و کمک کنند شرایط توسعه گلخانه ها در استان البرز تسهیل شود.

وی با بیان اینکه با کمک به بخش کشاورزی برای افزایش تولید در حوزه صدور مجوزها، ضمن توجه به قوانین و ضوابط از سختگیری های بی مورد پرهیز شود؛ اظهار کرد: به سرمایه گذارانی که زمین برای ایجاد گلخانه دارند،کمک های لازم برای صدور مجوزها انجام شود.

عبداللهی با اشاره به نقش گلخانه ها در افزایش درآمد، صرفه جویی در مصرف آب، اشتغالزایی، ذخیره سازی آب و در کنار آن پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب به عنوان یک زنجیره تولید، بر لزوم اطلاع رسانی و ترغیب بهره برداران و سرمایه گذاران برای ایجاد شهرک های گلخانه ای تأکید کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه بایستی در ابعاد مختلف حوزه کشاورزی تحول ایجاد شود، افزود: بایستی در دو حوزه جهاد کشاورزی و صمت، پرتلاش و عملیاتی اقدام کرده و در راستای تحول در استان دست به دست هم دهیم و از هیچ کوشش دریغ نکنیم.

استاندار البرز با اشاره به نقش دو حوزه جهاد کشاورزی و صمت در ارتقای اقتصاد کشور، به لزوم هم افزایی این دو بخش برای ارتقای ضریب امنیت غذایی استان تأکید و ابراز امیدواری کرد با نگاه مثبت به مسائل و برنامه ریزی، شاهد تحول در این دو حوزه تأثیرگذار در اقتصاد کشور یعنی کشاورزی وصنعت باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید