Iranian Agriculture News Agency

روزانه 50 تن مرغ گرم در استان البرز توزیع می شود

دبیر قرارگاه امنیت غذایی استان البرز گفت: امنیت و ثبات در بازار کالاهای اساسی از اولویت های محوری سازمان جهاد کشاورزی استان است.

روزانه 50 تن مرغ گرم در استان البرز توزیع می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، عبدالرضا روشن نژاد دبیر قرارگاه امنیت غذایی استان البرز  در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان با اشاره به اقداماتی که در راستای تأمین، عرضه و نظارت بر کالاهای اساسی با استفاده از ظرفیت و اختیارات قرارگاه امنیت غذایی استان و با همکاری دستگاه های نظارتی و امنیتی صورت گرفته است؛ افزود: در این مدت تصمیمات خوبی اتخاذ و پیگیری مصوبات در حال انجام است؛ و امیدواریم با حمایت های استاندار محترم و همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط و با گسترش اقدامات نظارتی بیش از گذشته شاهد ثبات در بازار در راستای کاهش مشکلات تأمین و توزیع در بازار کالاهای مورد نیاز مردم باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و دبیر قرارگاه امنیت غذایی استان، با تأکید بر اینکه باید با برنامه ریزی و پیش بینی درست آمادگی لازم برای حفظ ثبات قیمت و آرامش بازار به ویژه در  مناسبت هایی نظیر شب یلدا و ایام منتهی به سال  با توجه به افزایش تقاضای بازار داشته باشیم؛ به عزم جدی سازمان جهاد کشاورزی استان برای ظرفیت سازی  و خوداتکایی در تولید مرغ گوشتی با برنامه ریزی بلندمدت به منظور احداث مگاپروژه های تولید مرغ گوشتی اشاره کرد و افزود: علاوه بر نگاه بلندمدت باید با برنامه ها و اقدامات کوتاه مدت و پیش بینی دقیق و کارشناسی برای برنامه ریزی تولید، جوجه ریزی و تأمین و عرضه به موقع نهاده ها برای واحدهای تولیدی، تمهیداتی اندیشیده شود تا در ماه های آینده کمبودی در تأمین و عرضه گوشت مرغ به بازار استان نداشته باشیم.

مجید مرادخانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت تولید مرغ استان در سه ماهه پایانی سال 1400 و فروردین ماه 1401، به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص تولید و تأمین نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی پرداخت.

در این نشست، گزارشی از وضعیت ذخیره سازی مرغ موردنیاز استان تا پایان سال توسط مدیر شرکت پشتیبانی امور دام ارائه شد. با توجه به اینکه با ورود و توزیع روزانه 50 تن مرغ گرم در استان البرز،  بازار از آرامش و ثبات نسبی برخوردار شده است؛ جهت تداوم و حفظ ثبات بازار، مقرر شد در صورت لزوم و نیاز بازار برای عرضه مستقیم مرغ منجمد وارداتی، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نظارت و بازرسی کامل و حفظ آرامش نسبی بازار در خصوص تأمین مرغ و تخم مرغ و برخورد با واحدهای متخلف؛ ارائه دغدغه ها، آسیب ها و تهدید های احتمالی، بازنگری و ارائه راه حل ها؛ مشخص کردن نیاز دقیق صنف و صنعت و خانوار جهت مقابله با مسائل احتمالی پیش رو از دیگر محورهای مورد بحث در نشست امنیت غذایی استان بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید