Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر صنعت از موافقت با خواسته اتاق ایران:

مدت اعتبار ثبت سفارش کالا به ۶ ماه افزایش یافت

ایانا- اقتصاد: هفته گذشته غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت خواهان 6 ماهه شدن اعتبار ثبت سفارش برای واردات کالا از 3 ماه فعلی به 6 ماه شده بود.

مدت اعتبار ثبت سفارش کالا به ۶ ماه افزایش یافت

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از توافق با گمرک ایران مبنی بر افزایش زمان ثبت سفارش کالا از سه ماه به 6 ماه خبر داد. هفته گذشته غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت خواهان 6 ماهه شدن اعتبار ثبت سفارش برای واردات کالا از 3 ماه فعلی به 6 ماه شده بود.

به گزارش ایانا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش مدت اعتبار ثبت سفارش کالا از سه به ۶ماه خبر داد و گفت: با افزایش زمان اعتبار ثبت سفارش کالا، مشکلاتی همچون روند طولانی ترخیص کالا و احتمال ابطال ثبت سفارش کاهش خواهد یافت.

فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع این وزارتخانه در نشست هم‌اندیشی با تشکل‌های تخصصی دخانیات، به نشست مشترک وزارت صنعت با گمرک اشاره کرد و افزود: بر اساس توافق انجام شده، زمان اعتبار ثبت سفارش کالا از سه ماه به ۶ماه افزایش یافته است.

او از تمدید ثبت سفارش به‌صورت سیستمی خبر داد و گفت: به‌تازگی تمهیداتی برای تمدید ثبت سفارش از طریق سامانه در نظر گرفته شده است که نیازی به مراجعه حضوری افراد نخواهد داشت.

16 دی‌ماه، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواهان 6 ماهه شدن اعتبار ثبت سفارش برای واردات کالا از 3 ماه فعلی شد و اعلام کرد که این امر مشکلات برای تجار ایجاد کرده است.

در این نامه درخواست شده بود: «با توجه به قوانین بین‌المللی تجارت فرامرزی و تجربه موفق اعتبار 6 ماهه ثبت سفارش این وزارتخانه طی بخش‌نامه‌ای اعتبار زمانی ثبت سفارش را دوباره 6 ماه کند.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید