Iranian Agriculture News Agency

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

فرآیند توزیع کالاهای اساسی اصلاح می‌شود

ایانا- اقتصاد: اقلام اساسی یارانه‌ای و بسته‌های جبرانی با مشخص کردن جامعه هدف شامل کارکنان دولت چه بازنشستگان و چه شاغلین و نیز مشمولین نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.

فرآیند توزیع کالاهای اساسی اصلاح می‌شود

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت درباره کاهش قیمت کالاهای اساسی مطابق با کاهش قیمت ارز گفت: وقتی ارز کنترل می‌شود با یک وقفه‌ای بازار خود را با آن وفق می‌دهد که بحثی روانی و اجتماعی دارد و از سوی دیگر، مواد اولیه تا در پروسه تولید به جریان افتد و عرضه شود بازه زمانی 3 ماهه طول می‌کشد تا تبدیل به کالا و عرضه شود.

به گزارش ایانا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اشاره به اینکه در مورد کالاهای اساسی از آنجا که دولت با ارز 4200 تومانی این کالاها را تامین می‌کند دلیل منطقی برای افزایش قیمت وجود ندارد و گروه یک کالایی نباید هیچ تاثیری از نوسان ارز داشته باشند، افزود: دکتر روحانی نیزبه این مساله حساس است و در جلسات ستاد اقتصادی در این زمینه از ما سوال می‌کند.

او با بیان اینکه البته مسوولیت تامین کالاهای اساسی با وزارت جهاد شاورزی است و حوزه کنترل اصناف و بازار در حیطه اختیارات و وظایف ماست گفت: این درحالی است که در حوزه تامین مشکلی وجود ندارد و در زنجیره توزیع مشکلاتی هست و به دست مصرف کنندگان نمی‌رسد و از این رو تصمیم به بازنگری در فرآیند توزیع این کالاها گرفتیم و سعی می‌کنیم کنترل‌ها را تشدید کنیم.

رحمانی با شاره به اینکه در 8 ماهه امسال مجموع بازرسی‌های حوزه اصناف بیش از 2 میلیون مورد بوده و این بدان معناست که بازار رها شده نیست، افزود: در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی مکلف به ارایه طرحی برای چگونگی توزیع شد و بر این اساس سعی داریم از رسیدن کالا به دست مصرف کننده واقعی مطمئن شویم.

رحمانی اعلام کرد: اقلام اساسی یارانه‌ای و بسته‌های جبرانی با مشخص کردن جامعه هدف شامل کارکنان دولت چه بازنشستگان و چه شاغلین و نیز مشمولین نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.

او یادآور شد: در مورد قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار توافق شد که بازار از لحاظ عرضه و قیمت تنظیم شود و با توجه به افزایش هزینه‌های حمل و نقل و نهاده‌ها، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به عرضه ذخایر خود کرده است.

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در این زمینه به راهکار ممنوعیت صادرات مرغ اشاره کرد و گفت: ممنوعیت این اقدام با وزارت جهاد کشاورزی است و در کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شد قیمت شیر به شرط تامین شیر مورد نیاز واحدها اصلاح و از روند افزایشی قیمت ها جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید