Iranian Agriculture News Agency

در سفر معاون اول رییس جمهور به بندرعباس؛

فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور بهره‌برداری شد

ایانا- اقتصاد: فاز اول این پروژه با سرمایه ای افزون بر 2600 میلیارد ریال اجرا شده است.

فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور بهره‌برداری شد

فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور در بندرعباس به ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی، با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به‌ گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو، صبح امروز (سه شنبه) فاز نخست پروژه آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس با هدف تولید بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز این شهرستان از آب خلیج فارس بهره برداری شد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در این باره گفت: ظرفیت تولید آب آشامیدنی این پروژه در پایان اجرای فاز نخست، 20 هزار مترمکعب در شبانه روز معادل 230 لیتر بر ثانیه و پس از اجرای فاز نهایی، 100 هزار مترمکعب در روز است.

امین قصمی افزود: فاز اول این پروژه  با سرمایه ای افزون بر 2600 میلیارد ریال اجرا شده است.

او افزود: در سایت آب شیرین کن بندرعباس، آب شور خلیج فارس از طریق فرآیند مدرن اسمز معکوس (Reverse Osmosis) نمک زدائی می‌شود.

او در خصوص عملیات اجرایی آب شیرین کن بندرعباس گفت: این پروژه شامل عملیات؛ پی کنی، خاک برداری، اجرای موج شکن، تحکیم بستر، فعالیت‌های ابنیه و ساختمانی و محوطه سازی، عملیات مکانیکی، عملیات برقی و تجهیزات ابزار دقیق و سیستم PLC، ساماه تزریق مواد شیمیایی و معدنی، ساخت یک باب مخزن به ظرفیت 10 هزار مترمکعب، اجرای 6 کیلومتر خط انتقال آب و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ است که علاوه بر سیستم‌های معمول سایت‌های نمک زدائی کشور، این سایت مجهز به سیستم‌های پیش تصفیه (PreTreatment) و پسا تصفیه (PostTreatment) است.

قصمی تصریح کرد: در حال حاضر آبفای هرمزگان با احداث 17 سایت آب شیرین کن فعال با حجم سرمایه‌گذاری 11 هزار میلیارد ریال و حجم آب تولیدی به میزان 62 هزار مترمکعب در شبانه روز در سطح شهرها و جزایر، بالاترین میزان سرمایه‌گذاری و بیشترین حجم نمک زدائی در سطح کشور از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی را داراست.

به گفته مدیرعامل آبفای استان هرمزگان؛ مشارکت «شایا»، نماینده چهار شرکت فرآب، تانا انرژی، تیو انرژی و ماشین سازی ویژه است که اجرای بزرگترین آب شیرین کشور در شهر بندرعباس را به عهده دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید