Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل تدوین گزارش‌ سازگاری با کم‌آبی به استانداران

ایانا- اقتصاد: به‌رغم اتمام مهلت تدوین گزارش‌های استانی، تاکنون تنها گزارش‌ استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان، لرستان، همدان، خراسان جنوبی، مازندران، بوشهر، هرمزگان و خوزستان واصل شده است.

ابلاغ دستورالعمل تدوین گزارش‌ سازگاری با کم‌آبی به استانداران

دستورالعمل نحوه تدوین گزارش‌های سازگاری با کم‌آبی استان‌ها در ششمین جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب و به استانداران به عنوان رؤسای کارگروه‌های استانی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی ابلاغ شد.

به‌گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام این خبر گفت: به‌رغم اتمام مهلت تدوین گزارش‌های استانی، تاکنون تنها گزارش‌ استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان، لرستان، همدان، خراسان جنوبی، مازندران، بوشهر، هرمزگان و خوزستان واصل شده است.

بنفشه زهرایی با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد از ظرفیت اتاق‌های فکر استانی و هم‌اندیشی با ذینفعان که در مصوبه ششم کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تاکید شده، کمتر در استان‌ها بهره گرفته شده است، افزود: نتایج بررسی‌های انجام شده روی گزارش‌های دریافت‌شده نشان می‌دهد که این گزارش‌ها عمدتاً رویکرد ادامه وضع موجود و جمع‌بندی طرح‌های نیمه‌تمام در دست انجام تحت عنوان طرح‌های سازگاری با کم‌آبی را دنبال می‌کند.

او تصریح کرد: دبیرخانه کارگروه ملی ضمن انتقال نظرات دستگاه‌های ملی عضو کارگروه به استان‌ها، سعی خواهد نمود تا ضمن تسهیل تبادل اطلاعات، زمینه لازم برای تدوین برنامه‌های جامع سازگاری با کم آبی استان‌ها را فراهم کند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام نشانی الکترونیکی wsa@moe.gov.ir برای دریافت نظرها، پیشنهادها و راه‌حل‌های محلی و موردی عموم کارشناسان و ذی‌نفعان در مورد سازگاری با کم آبی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی نیز آمادگی همفکری با کارشناسان و نخبگان صنعت، دانشگاه و سازمان‌های مردم‌نهاد را پس از دریافت و بررسی پیشنهادها از نشانی الکترونیکی ذکر شده دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید