Iranian Agriculture News Agency

حال بارش‌ها خوب می‌شود

افزایش 209 درصدی بارش‌ها در کشور

ایانا- اقتصاد: مقدار بارندگی‌ها نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ( ۱۹.۳ میلیمتر) ۷۷.۷ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( ۱۱.۱ میلیمتر) ۲۰۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش 209 درصدی بارش‌ها در کشور

بارش‌ها نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت و دوره مشابه سال آبی گذشته افزایش داشته و رشد مطلوبی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایانا، بر اساس آخرین آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۱۸ آبان سال آبی ۹۸-۹۷ بالغ بر ۳۴.۳ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۱۹.۳ میلیمتر) ۷۷.۷ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( ۱۱.۱ میلیمتر) ۲۰۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین حجم بارش اول مهر تا ۱۸ آبان معادل ۵۶.۵۲۷ میلیارد مترمکعب بوده است.

افزایش حجم بارش‌ها تا 18 آبان در حالی در آمارها به چشم می‌خورد که پیش‌بینی‌ها از ادامه دار بودن بارش‌ها حکایت دارد و سازمان هواشناسی در پیش بینی فصلی کشور در پائیز 1397 اعلام کرده بود که میانگین بارش کشور در فصل پاییز در محدوده نرمال تا بیش از نرمال است. در استان‌های شمالی، شمال‌غرب و دامنه‌های زاگرس در غرب کشوربیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

انتظار می‌رود بیشترین افزایش بارش فصل پاییز در دو ماه مهر و آبان و در نواحی غربی و شمالی کشور رخ دهد. کاهش بارش از اواخر آذر تا دی وجود دارد اما دوباره شاهد فعالیت سامانه‌های بارشی به ویژه در عرض‌های جنوبی‌تر کشوردر ماه‌های پایانی سال خواهیم بود. در مجموع بارش کشور در شش ماهه دوم سال در حد نرمال است اما توزیع ماهانه آن همگون نیست.

جدول بارش

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید