Iranian Agriculture News Agency

وزیر اقتصاد:

برنامه و اراده آهنین برای عبور از شرایط کنونی داریم

ایانا- اقتصاد: در وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه‌های مشخصی تدوین شده تا در زمینه اداره بهتر دولت، بهبود فضای کسب و کار، سرعت بخشی به سرمایه گذاری و در نهایت رشد و حل معضل بیکاری و همچنین در زمینه کنترل و مدیریت تورم عملکرد بهتری داشته باشیم.

برنامه و اراده آهنین برای عبور از شرایط کنونی داریم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه با یک برنامه منسجم می توان از شرایط ویژه تحریم عبور کرد، گفت: در کشور ابزار، موقعیت و امکانات عالی داریم که با استفاده از این ابزارها می‌توان از این شرایط عبور کرد.

به گزارش ایانا به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه که صبح امروز با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه‌های مشخصی تدوین شده تا در زمینه اداره بهتر دولت، بهبود فضای کسب و کار، سرعت بخشی به سرمایه گذاری و در نهایت رشد و حل معضل بیکاری و همچنین در زمینه کنترل و مدیریت تورم عملکرد بهتری داشته باشیم.

او گفت: این برنامه ریزی‌ها در قالب امور گمرکات، کارآمدسازی امور مالیاتی کشور، اصلاح نظام بانکی، استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی، مناطق آزاد و همچنین امور بیمه‌ها قابل تحقق خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بازار سرمایه یکی از ابزارهای مهم برای عبور از شرایط کنونی است، اظهار داشت: دولت، سرمایه‌های گرانقدر و انباشته شده‌ای در اختیار دارد که می‌تواند با خصوصی سازی، زمینه استفاده بهتر از این دارایی‌ها را، به نفع مردم، فراهم آورد.

دژپسند شرایط کنونی را شرایط ویژه ای خواند و اراده، همدلی، همکاری، تعاون و پشتکار را از ملزومات مقابله با برنامه‌های سخت دشمن و خنثی کردن این فشارها عنوان کرد.

او ادامه داد: در دوران پس از انقلاب،​ کمتر دوره‌ای از نظر حساسیت، مشابه این دوره بوده است.

او با تاکید بر اینکه با یک برنامه منسجم می‌توان از این شرایط ویژه عبور کرد، افزود: در کشور ابزار، موقعیت و امکانات عالی داریم که با استفاده از این ابزارها می‌توان از این شرایط عبور کرد.

دژپسند با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی به معنای واقعی کلمه، یک ابر وزارتخانه است گفت: دامنه فعالیت‌های این وزارتخانه به گونه‌ای است که می‌تواند در حوزه‌های مختلف حضور یافته و شرایط را برای عبور از این دوران فراهم کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی، دشمن در صدد نا امید کردن و انقطاع مردم از حکومت است افزود: در مقابل، ما هم برنامه‌های اجرایی مشخص و هم اراده آهنین داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید