Iranian Agriculture News Agency

به کمک نرم‌افزارها و فناوری اطلاعات انجام می‌شود

ساماندهی و بهبود صندوق بیمه روستایی و عشایر

ایانا- اقتصاد: این نرم‌افزار ‌یک پروژه در حال اجرا و آزمایشی است که ظرف یک تا دو هفته آینده نکات دقیق آن بررسی شده و آماده اجرا می‌شود.

ساماندهی و بهبود صندوق بیمه روستایی و عشایر

صندوق بیمه روستاییان و عشایر برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کلان و شفاف بودن آماده می‌شود.

وحید حجتی، مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی یکی از زیر مجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان است در زمینه طراحی و تولید و اجرای سیستم‌های نرم‌افزاری اداری، مالی و آموزشی فعالیت می‌کند. این شرکت در حال حاضر یکی از مهمترین اقدام‌های سامان‌دهی برای صندوق بیمه را انجام می‌دهد که یکی از پروژه‌هایش نرم‌افزاری برای ساماندهی و شفافیت در صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

او در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2018 در توضیح این برنامه و نحوه عملکردش در گفت‌وگو با ایانا می‌گوید: این برنامه یک ابزار برنامه‌ریزی و سیاستگذاری است که می‌تواند سودآوری را برای صندوق بیمه روستاییان و عشایر و مجموعه‌های تحت پوشش آن پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کند. حیات و فعالیت یک صندوق بیمه بستگی به سرمایه‌گذاری‌های سودآور آن دارد.

او اضافه می‌کند: این نرم‌افزار ‌یک پروژه در حال اجرا و آزمایشی است که ظرف یک تا دو هفته آینده نکات دقیق آن بررسی شده و آماده اجرا می‌شود.

حجتی توضیح می‌دهد: برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای آن است که بستر این نرم‌افزار راهبردی- سیاست‌گذاری است که می‌تواند کمک بزرگی به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی کند. البته این نرم‌افزار به طور تخصصی برای این صندوق تهیه شده و برای بقیه صندوق‌های بیمه‌ای کاربرد ندارد.

او اضافه می‌کند: در ضمن برنامه گفته شده این امکان را به کاربران و اعضای صندوق می‌دهد تا به صورت آنلاین و شفاف وضعیت کلی صندوق، وضعیت بیمه خودشان و تغییرات را به صورت آنی و سریع مشاهده کنند.

به گفته او یکی از برنامه‌های مدنظر این شرکت، تبدیل شدن به یک هلدینگ است.

شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در زمینه طراحی و تولید و اجرای سیستم‌های نرم‌افزاری اداری، مالی و آموزشی فعالیت می‌کند. این شرکت فعالیت خود را با طراحی نظام جامع انفورماتیک وزارت آموزش و پرورش آغاز کرد و متعاقب آن تولید، پیاده‌سازی و عملیاتی کردن سیستم‌های نرم‌افزاری نظام جامع مشتمل‌بر ۳۳ سیستم یکپارچه را در سراسر کشور آغاز کرد. این سیستم‌ها همه امور آموزشی دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور و امور اداری بیش از یک میلیون نفر کارکنان شاغل در آموزش و پرورش را از بدو استخدام تا پایان بازنشستگی در کل کشور تحت پوشش قرار داده‌اند.

به‌علاوه، همه امور مالی، صدور ابلاغ، آمارگیری و کنترل عوامل آموزشی کشور توسط این سیستم‌ها به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید