Iranian Agriculture News Agency

رضا رحمانی سرپرست وزارت صنعت شد

قائم مقام، جای وزیر را می‌گیرد؟

ایانا- اقتصاد: رضا رحمانی پیش از این قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید، معاون طرح و برنامه وزارتخانه، رئیس پیشین کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مجری طرح رونق تولید بود که پس از پذیرش استعفای محمد شریعتمداری از سوی حسن روحانی، حکم سرپرستی وزارت صنعت را دریافت کرد و به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت معرفی شد.

قائم مقام، جای وزیر را می‌گیرد؟

در حکمی از سوی رئیس جمهوری؛ رضا رحمانی به عنوان سرپرست «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب شد.

به گزارش ایانا، رضا رحمانی پیش از این قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید، معاون طرح و برنامه وزارتخانه، رئیس پیشین کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مجری طرح رونق تولید بود که پس از پذیرش استعفای محمد شریعتمداری از سوی حسن روحانی، حکم سرپرستی وزارت صنعت را دریافت کرد و به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در حکم سرپرستی رحمانی که در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شد، نوشت: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر رضا رحمانی با عنایت به استعفای جناب آقای محمد شریعتمداری، بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌نمایم. امید است با عنایات الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی از سوی رئیس جمهوری پذیرفته شد که در ماه‌های اخیر تصمیمات ناگهانی در بخش تجارت، ممنوعیت‌های صادراتی و وارداتی، نارضایتی‌های بسیاری را در جمع فعالان اقتصادی با خود همراه کرده و مسایل تنظیم بازار و بازی قیمت‌ها حتی زمزمه‌های استیضاح محمد شریعتمداری را هم در مجلس بلند کرده بود، اما زمزمه‌های استیضاح به خبر استعفا رسید و حالا وزیر مستعفی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار معرفی شده و قائم مقامش، گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت است. گزینه‌ای که در مجلس نهم رئیس کمیسیون صنایع بود و حالا باید در انتظار رای مثبت نمایندگان مجلس دهم برای نشستن روی کرسی وزارت باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید