Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس:

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان به اشتغال پایدار روستایی

ایانا- اقتصاد: وام‌های اشتغال روستای و عشایری 50 درصد افزایش پیدا کرده است، در واقع مرحله اول اجرا این طرح با دلار 4 هزار و 200 تومان اجرایی شد که برای مرحله دوم نرخ دلار 8 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان به اشتغال پایدار روستایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی می‌گوید در مرحله دوم اجرای ایجاد اشتغال پایدار روستایی اعتبار ارزی به نرخ ۸ هزار تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، علی قربانی با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اظهار داشت: وام‌های اشتغال روستای و عشایری 50 درصد افزایش پیدا کرده است، در واقع مرحله اول اجرا این طرح با دلار 4 هزار و 200 تومان اجرایی شد که برای مرحله  دوم نرخ دلار 8 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: در مرحله دوم اجرای این طرح باید 759 میلیون دلار دیگر تخصیص پیدا کند که به ارزش دلاری 8 هزار تومانی این کار صورت می‌گیرد، بر این اساس باید صندوق توسعه ملی و بانک‌ها هر کدام 6 هزار میلیارد تومان  تخصیص دهند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس تاکید کرد: با تغییر نرخ دلار، به جای تخصیص 12 هزار میلیارد تومان، اعتبار ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایر به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

او در خصوص برداشت از صندوق توسعه برای حمایت از اشتغال موجود، توضیح داد: برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای حمایت از اشتغال موجود از جمله مصوبات شورای عالی هماهنگی سران قوا است که با موافقت مقام معظم رهبری روبه‌رو شده است.

این نماینده مجلس گفت: این اعتبار برای جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز و دلار و حمایت از بنگاه‌هایی که بر اثر شرایط نابسامان اقتصادی ضربه خورده‌اند در نظر گرفته شده است.

قربانی در خصوص اجرایی شدن این مصوبه شورای عالی هماهنگی سرا قوا، اظهار داشت: در نشستی که با دولت داشتیم موضوع پیگیری شد و قرار است این اعتبار در اختیار دولت قرار گیرد، از آنجایی که موضوع با اذن رهبری انجام می‌شود دیگر نیازی به مصوبه مجلس نیست.

برداشت از صندوق توسعه برای آبرسانی روستایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به طرحی دیگر برای برداشت از صندوق توسعه ملی، بیان داشت: تعدادی از نمایندگان برای حل مشکل آبرسانی به روستاها طرحی برای برداشت 300 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی آماده کرده‌اند، از آنجایی که موضوع آب از محورهای اصلی برنامه ششم است و در واقع حل این بحران را به زمان دیگری نمی‌توان موکول کرد این ضرورت حس می‌شود که از صندوق برداشت شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در صورتی که طرح برداشت از صندوق برای آبرسانی روستایی به تصویب مجلس برسد، باید اذن رهبری در این زمینه دریافت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید