Iranian Agriculture News Agency

نامه وزیر صنعت به رئیس کل بانک مرکزی؛

173قلم کالا از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معاف شدند

ایانا- اقتصاد: در نامه وزیر صنعت به رئیس کل بانک مرکزی آمده است: پیرو نامه مورخ چهار شهریور 97 و در اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران به شماره 70220 ت/ 55633هـ بدینوسیله با هدف سهولت و سرعت در ترخیص اقلام وارداتی از گمرکات کشور 173 ردیف دیگر شامل کدهای هشت رقمی تعرفه‌های مشمول معافیت از پرداخت مابه‌التفاوت به شرح پیوست ایفاد می‌‌گردد.

173قلم کالا از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معاف شدند

حواشی که نیمه مرداد سال جاری در پی ماجرای دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز از واردکنندگانی که ارز دولتی گرفته بودند، به وجود آمد، صدای واردکنندگان زیادی را درآورد. به طوری که این اعتراض‌ها با  شکل و شمایل متفاوتی و به شیوه تجمع روبه‌روی ساختمان دیوان عدالت اداری ادامه یافت. اینچنین بود که در پی اعتراضات صورت گرفته، هیات وزیران اقدام به انتشار لیست کالاهایی کرد که از دادن مابه‌التفاوت نرخ ارز معاف هستند. با وجود اصلاحاتی که در این مصوبه صورت گرفت و لیستی که منتشر شد، اما باز هم دولتی‌ها نتوانستند نظر واردکنندگان را جلب کنند. از این رو محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت از لیست دومی جهت معافیت مابه‌التفاوت نرخ ارز اقلام وارداتی از ردیف 3480تا3652 خبر داد.

به گزارش ایانا، در نامه وزیر صنعت به رئیس کل بانک مرکزی آمده است: پیرو نامه مورخ چهار شهریور 97 و در اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران به شماره 70220 ت/ 55633هـ بدینوسیله با هدف سهولت و سرعت در ترخیص اقلام وارداتی از گمرکات کشور 173 ردیف دیگر شامل کدهای هشت رقمی تعرفه‌های مشمول معافیت از پرداخت مابه‌التفاوت به شرح پیوست ایفاد می‌‌گردد.

لطفاً دستور فرمایید مراتب به کلیه‌ بانک‌های عامل ابلاغ گردد. بدیهی است کلیه تعرفه‌های گمرکی دیگر به جز مواردی که از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط اعلام خواهد شد مشمول پرداخت مابه‌التفات خواهند بود، ضمناً در صورت وجود هر نوع ابهامی شعب بانک‌های عامل می‌توانند مراتب را از سازمان‌های سمت استان‌ها استعلام و به استناد پاسخ‌های آن اقدام لازم را معمول نمایند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید