Iranian Agriculture News Agency

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

شناسایی یک میلیون و 900 هزار مودی فاقد پرونده مالیاتی

ایانا- اقتصاد: از سال 1395 تاکنون، با تکیه بر اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، واحدیابی‌های موثر و سایر اقدامات مربوط به مبارزه با فرار مالیاتی، تاکنون بالغ بر یک میلیون و 900 هزار مودی جدید شناسایی شده که از این تعداد، حدود 600 هزار مودی در سال 1396 شناسایی شده‌اند.

شناسایی یک میلیون و 900 هزار مودی فاقد پرونده مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی یک میلیون و 900 هزار مودی جدید فاقد پرونده مالیاتی خبر داد و گفت: در حال تشکیل پرونده و تعیین تکلیف این مودیان در راستای مفاد ماده 219 قانون مالیات های مستقیم هستیم.

به گزارش ایانا به نقل از رسانه مالیاتی، سید کامل تقوی نژاد، توضیح داد: از سال 1395 تاکنون، با تکیه بر اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، واحدیابی‌های موثر و سایر اقدامات مربوط به مبارزه با فرار مالیاتی، تاکنون بالغ بر یک میلیون و 900 هزار مودی جدید شناسایی شده که از این تعداد، حدود 600 هزار مودی در سال 1396 شناسایی شده‌اند.

او با بیان اینکه با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم‌های مکانیزه شناسایی مودیان، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته خاطرنشان کرد: درحال حاضر بیش از یک میلیارد و 300 میلیون رکورد اطلاعاتی مودیان به منظور تشخیص دقیق مالیات و شناسایی مودیان جدید در این پایگاه تجمیع و ثبت شده است.

تقوی نژاد همچنین از همکاری‌های دوجانبه با سازمان‌های اطلاعاتی، نظارتی، امنیتی و انتظامی و تنظیم تفاهم نامه با این سازمان‌ها و نهادها درخصوص تبادل اطلاعات و هم افزایی در شناسایی مجرمان و جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید