Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان کشور:

تدوین نظام‌نامه کارگروه حمایت از کالای ایرانی

ایانا- اقتصاد: در این نظام‌نامه به افزایش بهره‌وری، بهبود تکنولوژی، ارتقا مدیریت تولید، بالا بردن کیفیت و استانداردسازی کیفی محصولات و تولید متناسب با نیاز و سلیقه مصرف کننده توجه شده است.

تدوین نظام‌نامه کارگروه حمایت از کالای ایرانی

همیشه صحبت از حمایت کالای ایرانی است، اما در عمل کالای ایرانی هنوز همان کالایی است که خریدار «ایرانی‌اش آن را نمی خواهد» و فروشنده‌ها هم به خریداران توصیه می‌کنند «خارجی‌اش را ببر».

طی سال‌های اخیر که هدف، حمایت از تولیدات و تولیدکننده ایرانی بوده ‌است، متاسفانه بازخورد چندانی در حمایت از کالای ایرانی دیده نشده. به همین منظور کارگروهی با عنوان حمایت از کالای ایرانی در حال آماده سازی و ابلاغ توسط وزارت صمت است که هدف از تشکیل آن در نظر گرفتن فاکتورهای عمده تاثیرگذار در افزایش سهم کالاها و خدمات ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی است.

مجید موافق قدیری عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان کشور، در ارتباط با تدوین نظام‌نامه کارگروه حمایت از کالای ایرانی  به خبرنگار گروه اقتصادی ایانا اعلام کرد: «پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر پارلمان بخش خصوصی (اتاق بازرگانی ایران) و وزارت صنعت، معدن و تجارت، نظام‌نامه کارگروه حمایت از کالای ایرانی تنظیم شده و آماده ابلاغ ‌است.»

او در باره حمایت از تولید تولیدکنندگان ایرانی گفت: «در این نظام‌نامه به افزایش بهره‌وری، بهبود تکنولوژی، ارتقا مدیریت تولید، بالا بردن کیفیت و استانداردسازی کیفی محصولات و تولید متناسب با نیاز و سلیقه مصرف کننده توجه شده است.»

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایرانی به دیگر موارد مهم این نظام‌نامه اشاره کرد و گفت: «گسترش و بهبود خدمات‌رسانی به مصرف‌کننده، برندسازی، توجه به مشتریان و توجه به قیمت کالاها از اقداماتی است که در ارتباط با تولید و بهبود عرضه در این نظام‌نامه مدنظر قرارگرفته شده است.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید