Iranian Agriculture News Agency

بازار سرمایه به استقبال بسته جدید ارزی رفت

جهش 4 هزار واحدی شاخص

ایانا- اقتصاد: برخی از سهامداران معتقدند که بازار امروز به این دلیل قدم مثبت بزرگ و محکمی برداشت که امیدها به آزادی شرکت‌های پتروشیمی و فلزی برای فروش ارز در بازار ثانویه پررنگ‌تر شدند و این امید با تصویب کلیات سیاست‌های جدید ارزی شکل گرفته است.

جهش 4 هزار واحدی شاخص

یک روز پس از آنکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کلیات سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی و راهکارهای تسریع در برخورد با مفاسد و اخلالگران اقتصادی را بررسی و تصویب کرد، بازار سرمایه بار دیگر جهشی چشمگیر را به نمایش گذاشت تا این جهش از سوی برخی سهامداران به معنای استقبال بازار سرمایه از بسته جدید ارزی نام بگیرد.

امروز، شاخص کل بورس رشد چهار هزار و94 واحدی را به ثبت کرد و روی پله 128 هزار و 448 واحدی ایستاد. برخی از سهامداران معتقدند که بازار امروز به این دلیل قدم مثبت بزرگ و محکمی برداشت که امیدها به آزادی شرکت‌های پتروشیمی و فلزی برای فروش ارز در بازار ثانویه پررنگ‌تر شده‌اند و این امید با تصویب کلیات سیاست‌های جدید ارزی شکل گرفته است.

در معاملات امروز هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، پتروشیمی پارس و صنعتی و معدنی گل گهر با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند، نمادهایی ارز آور که امید بسیاری به آزاد شدن فروش ارزشان در بازار ثانویه بسته‌اند.

امروز همچنین، شاخص قیمت 71 واحد بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز چهار هزار و 31 واحد افزایش یافت. شاخص بازار اول اما کاهش 2 هزار و 996 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار دوم بورس نیز هشت هزار و 248 واحد افزایش یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید