Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار:

افزایش 4.6 درصدی تورم در بخش‌ خدمات

ایانا- اقتصاد: شاخص کل قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٢٦٢,٣ که نسبت به فصل قبل٤.٦ درصد افزایش یافته است.

افزایش 4.6 درصدی تورم در بخش‌ خدمات

شاخص کل قیمت تولید‌کننده بخش‌های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٢٦٢,٣ که نسبت به فصل قبل ٤.٦ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایانا به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولید‌کننده بخش‌های خدمات مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی». گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات بصورت فصلی و سالانه منتشر می‌شود.

١-  شاخص کل قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٢٦٢,٣ که نسبت به فصل قبل٤.٦  درصد افزایش یافته است.

٢-  تغییرات شاخص بخش‌های خدمات نیز به شرح ذیل است:

-   شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٣١٠,٧‌، که نسبت به فصل قبل ٣,٧ درصد افزایش یافته است.

-  شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل بهار ١٣٩٧برابر است با ٣٤٢,١ که نسبت به فصل قبل٣.٧ درصد افزایش یافته است.

-  شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل بهار ١٣٩٧برابر است با ٢٩٣,٢ که نسبت به فصل قبل ٩.٣ درصد افزایش یافته است.

-  شاخص گروه «خدمات واسطه گریهای مالی (بیمه)» در فصل بهار ١٣٩٧برابر است با ٢٧٨ که نسبت به فصل ١٠,٣ درصد افزایش یافته است.

-  شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار» در فصل بهار ١٣٩٧برابر است با ٢٠٤,٦ که نسبت به فصل قبل ٢.٤درصد افزایش یافته است.

-  شاخص گروه «خدمات آموزش» در فصل بهار ١٣٩٧برابر است با ٢٦١,٦  که نسبت به فصل قبل ٠.٣ درصد افزایش یافته است.

-  شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در فصل بهار ١٣٩٧برابر است با ٣٨٤,٢  که نسبت به فصل قبل ١.٤   درصد افزایش یافته است.

-  شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل بهار ١٣٩٧برابر است با ٢٨٨,٨  که نسبت به فصل ٥.١ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید