Iranian Agriculture News Agency

رییس کل گمرک:

تصمیمات خوبی برای ترخیص مواد اولیه گرفته‌ایم

ایانا- اقتصاد: در ۱۱ ماه اخیر ۱۴ میلیون و ۵۲۵ هزار تن ترخیص کالا داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۳ درصد افزایش ثبت شده است.

تصمیمات خوبی برای ترخیص مواد اولیه گرفته‌ایم

رییس کل گمرک ایران جزییات تصمیمات این نهاد برای تسهیل ترخیص مواد اولیه، اقلام خوراکی و کالاهای اساسی به منظور کمک به بخش تولید را تشریح کرد.

به گزارش ایانا به نقل از صداوسیما، فرود عسگری شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ویژه خبری شبکه دوم با بیان اینکه در ۱۱ ماه اخیر ۱۴ میلیون و ۵۲۵ هزار تن ترخیص کالا داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۳ درصد افزایش ثبت شده است، اظهار داشت: درباره ترخیص کالای به ویژه ترخیص مواد اولیه، تصمیمات خوبی گرفته‌ایم.

او گفت: برای کمک به بخش تولید و کالاهای اساسی تصمیماتی همچون ابلاغ بسته های حمایتی به منظور افزایش نقدینگی به گونه ای که واردکنندگان می توانند کالاهای خود را ۶ ماهه به شرط ۷۰ درصد ترخیص و ۳۰ درصد پس از تسویه ترخیص کنند.

رییس کل گمرک ادامه داد: از طرف دیگر کالاهای اساسی و دارویی را به تصویب و امضاء تفاهمنامه با وزارت بهداشت ترخیص ۴ ماهه صورت پذیرد یعنی اقلام دارویی بدون معطلی پس از ورود به گمرک با طی کردن مراحل اداری به کارخانجات و انبارهای مربوط فرستاده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید